خبرگزاری کار ایران

جهاد کشاورزی استان مرکزی اعلام کرد:

هشدار نسبت به برداشت و مصرف قارچ وحشی

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۳۴

جهاد کشاورزی استان مرکزی بعدظهر امروز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: برداشت و مصرف قارچ وحشی در طبیعت علاوه بر ایجاد مسمومیت، مرگ آور است .

به گزارش ایلنا از اراک، جهاد کشاورزی استان مرکزی در اطلاعیه ای نسبت به برداشت و خوردن قارچ وحشی در طبیعت به هم استانی ها هشدار داد .

در این اطلاعیه که نسخه ای از آن در اختیار ایلنا قرار گرفت، آمده است: 

با توجه به گسترش مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو (وحشی) در روزهای اخیر در کشور و ادامه فصل رویش اینگونه قارچ‌ها در عرصه های جنگلی و مرتعی کشور تا اواخر خردادماه سالجاری و عدم امکان تشخیص قارچ‌های خودرو سمی و غیرسمی در محل رویش و تاکید بر اینکه قارچ‌های خوراکی تولیدشده در واحدهای پرورش قارچ خوراکی استان پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان است، به کلیه هم استانی های عزیزتوصیه اکید می شود به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود، از برداشت ، خرید و مصرف قارچهای خودرو (وحشی)، خودداری کنند.
 
همچنین تاکید می شود کلیه مصرف کنندگان، قارچ‌های خوراکی موردنیاز خود را به صورت بسته بندی شده، برچسب دار و دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان جهادکشاورزی استان که در مراکز و فرشگاه‌های معتبر استان عرضه می شوند، تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز