خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره معاضدت کانون وکلای قزوین خبرداد:

ارائه مشاوره رایگان حقوقی از سوی کانون وکلا از ابتدای سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۸۶۸

رئیس اداره معاضدت کانون وکلای قزوین گفت: کانون وکلا برای دسترسی آسان عموم جامعه و تحقق حقوق شهروندی خدمات حقوقی رایگان ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیدمحمد حسینی در خصوص ارائه خدمات رایگان کانون تصریح کرد: نیازمندانی که توانایی مالی وکیل گرفتن را ندارند، کانون به آنها وکیل معاضدتی ارائه می‌کند، تا وکلای مذکور در محاکم قضایی به دفاع از آنان بپردازند.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۷، کانون به ۲۳ پرونده وکیل معاضدتی ارائه کرده است.

وی  افزود: از ابتدای سال ۹۷ در حدود ۱۱۰۰ مشاوره حقوقی رایگان در دادگستری کل، دادسرا، دادگاه جزایی، دادگاه محمدیه ، اقبالیه و کانون وکلای دادگستری به شهروندان ارائه شده است.

وی  در خصوص پرونده های متهمین کیفری افزود: برای متهمین کیفری که توانایی بهره مندی از وکیل مدافع را ندارند، با تشخیص محاکم قضایی توسط کانون وکلا برای آنان وکیل تسخیری قرار داده می‌شود.

حسینی در مورد آمار وکلای تسخیری سال ۹۶ گفت: بیش از ۵۰۰ وکالت تسخیری به وکلای کانون در سال گذشته ارائه شده و بیش از ۱۰۰ پرونده تسخیری با افزایش محسوس نسبت به سالهای قبل، از ابتدای سال جاری به کانون ارائه شده است.

وی در رابطه با تعداد پرونده های تسخیری دادگاه انقلاب قزوین عنوان کرد: تعداد ارجاعات به پرونده‌های تسخیری در شعبه ۱و ۲ این دادگاه ۸۲ مورد بوده است.

گفتنی است؛ کانون وکلای قزوین۶۶۴ وکیل پایه یک دادگستری و ۶۴کارآموز وکالت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز