خبرگزاری کار ایران

باقری به ایلنا خبرداد:

هوای ریگان در شرایط خطرناک قرار گرفت/آلودگی هوا 11 برابر از حد مجاز

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۰۳۸

فرماندار ریگان گفت: آلودگی هوا در شهرستان ریگان به 11 برابر از حد مجاز رسیده و در شرایط خطرناک قرار دارد.

امین باقری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از صبح امروز ریزگردها در شهرستان های کرمان، ریگان، زرند و فهرج را درگیر کرده است و ادارات این شهرستان ها امروز 2 ساعت زودتر تعطیل شد.

وی گفت: آلودگی هوا در شهرستان ریگان به 11 برابر حد مجاز بوده و 23 روستای شهرستان در محاصره گرد و غبار شدید قرار دارند.

 باقری افزود: به علت کاهش دید در محور ترانزیت ریگان - چابهار عبور و مرور در این محور به کندی انجام می شود .

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های امداد شهرستان و مراکز بهداشتی درمانی پلیس راه شهرستان به دلیل گرد و خاک  در محور ریگان -نرماشیر و ریگان -چابهار به صورت آماده باش گشت زنی دارند.

باقری ادامه داد: روستاهای ملک آباد شیر آباد علی آباد پشت ریگ دهرضا و هشتصد متری از شدت گرد و غبار بیشتری برخوردار هستند.

فرماندار ریگان از اهالی روستاهای محاصره در گرد وغبار خواست تا فروکش شدن گرد وغبار در شهرستان در منازل خود بمانند.

وی تصریح کرد:جلسه ستاد بحران با حضور مدیران این اداره در محل فرمانداری برای تمهیدات لازم جهت امدادرسانی امروز برگزار شد.

باقری گفت: به علت گرد و غبار و طوفان شن تاکنون 16روستا در این شهرستان خالی از سکنه و 50 روستا را در محاصره ریزگردها و شنهای روان قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: از بین رفتن پوشش گیاهی خشکسالی‌های پی در پی از جمله بروز پدیده گرد وغبار در شهرستان ریگان است.

ستاد مدیریت بحران استان به کودکان ، خانم های باردار و افرادی که دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی هستند توصیه کرده در منزل بمانند و از تردد در فضای باز و اماکن خودداری کنند.

ستاد مدیریت بحران استان کرمان به کودکان ، خانم های باردار و افرادی که دارای بیماری های تنفسی و قلبی هستند توصیه کرده در منزل بمانند و از تردد در فضای باز و اماکن خودداری کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز