خبرگزاری کار ایران

مراسم روز قدس همزمان با تهران در سایر استان‌های کشور برگزار شد؛

راه‌پیمایی قدس ، نماد همدلی مردم با فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۸۹۸

مراسم روز قدس همزمان با تهران در بیش از 900 شهر کشور از مساجد و میادین اصلی آغاز شده و تمام مسیرها به سمت محل برگزاری نماز جمعه خواهد بود.

به گزارش ایلنا مراسم روز جهانی قدس سال جاری با شعار «روز جهانی قدس ؛ پیروزی جبهه مقاومت، شکست جبهه آمریکایی - صهیونیستی» در سراسر کشور و سایر کشورهای اسلامی آغاز شده است.

روز جمعه آخر ماه رمضان یادآور روزی بزرگ و مهم در تاریخ مظلومیت فلسطین است که به ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی بنیان گذاشته شد و همه آزادگان و آزادیخواهان جهان را فرامی‌خواند تا ندای مظلومیت آنان را یک صدا فریاد کنند.

امامان ‌جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، استانداران‌، فرمانداران‌، شهرداران و برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از جمله شرکت کنندگان مراسم راهپیمایی روز قدس در مراکز استان‌ها و شهرهای مختلف کشور هستند  که هر کدام با حضور خود حمایت‌شان را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

***

عبور از گردنه‌ها با اتکای به‌هم

یادگار امام ( ره )با بیان اینکه روز قدس دفاع ما از مظلومیت و انسانیت است، گفت: روز قدس روز امام، شهدا، مسلمانان و آزادی خواهان جهان است و اهمیت بسیار بالایی دارد.

 حجت الاسلام سید‌حسن خمینی درباره روز جهانی قدس گفت: روز قدس از جهات متعددی مورد توجه و دارای اهمیت است؛ یکی اینکه دفاع ما از مردم مظلوم فلسطین است که اگر هیچ حیثیتی جز مسلمان بودن آنها نبود، باز هم ما وظیفه داشتیم از مسلمانان فلسطین دفاع کنیم.

وی افزود: آنچه که در فلسطین واقع می شود یک فاجعه انسانی و ظلم به انسانیت است. طبیعتا مسلمانان، آزادی‌خواهان  باید نسبت به این مسئله با حساسیت برخورد کنند.

وی یادآور شد: روز قدس امسال ویژگی دیگری هم دارد و آن فضایی است که در جهان علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

سید حسن خمینی با اشاره انتقال سفارت آمریکا به سرزمین بیت المقدس ادامه داد: این مسأله هم نیاز دارد که جامعه و همه ما نسبت به آن با حساسیت برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی روز قدس یک راهپیمایی بسیار مهم است، اظهار داشت: عبور ما از همه گردنه ها امکان ندارد؛ جز با اتکای به هم، رفع کینه، دوری از دشمنی‌ها، انسجام ملی و نشان دادن به دنیا که ما همه یکپارچه و یک صدا هستیم و نسبت به ظلم در هر جایی که باشد حساسیت داریم.

روز قدس؛ نماد وحدت آفرین

درخراسان رضوی، علیرضا رشیدیان ، استاندار با دعوت از مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس روز اسلام، روز برادری و اتحاد، زمان عدالتخواهی و آزادگی و روز تمام انسانهای آزاده دنیا است که در برابر ظلم می ایستند و سر تعظیم فرود نمی آورند.

رشیدیان افزود: روز قدس نماد وحدت آفرین و یادگاری مانا از بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روشن ماندن مشعل انتفاضه این ملت علیه اسرائیل غاصب و اشغال فلسطین و قدس شریف حریم مقربان، صلحا و سرزمین ادیان الهی است.

امروز آبروی جمهوری اسلامی ایران حضور  ملت در راهپیمایی است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز روز قدس به یک جریان فرهنگی در دنیا تبدیل شده است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت : امروز آبروی جمهوری اسلامی ایران را حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی همچون گذشته حفظ خواهند کرد و ما موضوع قدس را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد. 

پژمانفر بیان کرد: برای مقابله با رژیم صهیونیستی نیاز به اتحاد و همدلی در جهان اسلام داریم تا بتوانیم این غده سرطانی را از بین ببریم و البته دشمن نیز بیکار ننشته و با ایجاد گروه ها تروریستی و همکاری برخی سران کشورهای عربی به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است. 

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود : خوشبختانه امروز روز قدس به یک جریان فرهنگی در دنیا تبدیل شده و هیچ کجای دنیا وجود ندارد که در آن راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار نشود. 

تبریز، میزبان رئیسی در روز قدس

حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده ، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس در تبریز ‌ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی است،  گفت : با توجه به اینکه راهپیمایی روز قدس در تبریز  منتهی به اقامه نماز جمعه خواهد بود، سخنرانی ویژه و قطعنامه راهپیمایی در داخل صحن مصلای امام خمینی(ره) انجام می شود .

 تقی زاده با اشاره به اینکه تصمیم نابخردانه و نسنجیده رئیس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس، دهن‌کجی و اهانت به مقدسات مسلمانان عالم است، افزود: در کنار این اقدام وقیحانه، تشدید کشتار مردم فلسطین و افزایش ظلم علیه این مردم بی‌پناه توسط رژیم غاصب صهیونیستی منجر به حضور بیش از پیش مردم مسلمان در راهپیمایی روز قدس خواهد شد تا وحدت مسلمانان را نشان داد.

استاندار قزوین نیز در جمع مردم روزه‌دار استان در مراسم راهپیمایی روز قدس امسال گفت  : در شرایط حساس کنونی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نوید بخش از هم پاشیده شدن مثلث شوم اسراییل، آمریکا و عربستان شده است.

عبدالمحمد زاهدی گفت: امروز فریاد مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا دیگر نه تنها از سوی مردم ایران که از سوی بسیاری از کشورهای حتی غیرمسلمان هم سرداده می شود و این حرکت اسرائیل را به وحشت انداخته است.

عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین نیز گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس روزشمار نابودی اسراییل غاصب است و حضور گسترده مردم پیش‌بینی محو شدن جنایتکار قرن از جهان را تسریع می کند.

فلسطین مسئله جهان اسلام است

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مسئله فلسطین تنها مسئله جهان اسلام نیست بلکه مسئله جهان بشریت است، گفت: حضور باشکوه مردم کردستان در روز قدس تجلی وحدت و انسجام شیعه و سنی بر سر مسئله فلسطین است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل غاصب به‌دنبال نابودی مسلمانان و اسلام هستند ، افزود: امیدوارم همه مسلمانان جهان اسلام پشتیبان و حامی یکدیگر باشند و علیه دشمنان قرآن قیام کنند تا برای همیشه شرمنده و نابود شوند.

تکمیل کننده روزه شرکت در راهپیمایی روز قدس است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حفاظت فرودگاه‌های خوزستان نیز گفت: تکمیل کننده روزه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و فریاد علیه استکبار جهانی است و هر قدمی که برداشته می‌شود برای بندگان ثواب ثبت می‌شود.

عبدالحسین شوشتری‌نسب با اشاره به روز جهانی قدس و حمایت از فلسطین اشغالی، عنوان کرد: در این روز باید علیه ستمگر به پاخاست و این فریاد‌ها به تعبیر امام راحل از دل‌های پاک روزه‌داران به پا می‌خیزد و موثر خواهد بود که البته این گونه هم شده است.

در قم نیز اغلب مراجع تقلید شیعیان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی خواهان نابودی آن شدند. آیت الله حسین نوری همدانی  در حاشیه راهپیمایی جهانی قدس، در گفت‌وگو با خبرنگاران،گفت: این شور و خشم و حرکت مسلمانان در روز قدس، آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی را محکوم به فنا کرده است.

وی افزود: نقشه آمریکایی، صهیونیستی و عربی هیچ‌گاه راه به‌جایی نمی‌برد و به امید خدا شکست خواهد خورد. ان‌شاءالله پیروزی نهایی نیز با مسلمانان و جبهه حق خواهد بود.

راهپیمایی قدس در سایر استان‌ها

در سمنان نیز راهپیمایان با فریادهای کوبنده مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکا ضمن تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اعلام داشتند.

شهاب‌الدین چاووشی استاندار سمنان نیز با بیان اینکه جهان در روز قدس متوجه می‌شود که با جامعه مسلمان متحدی روبرو است گفت: فلسطین یکی از آرمان‌ها و مسائل اصلی آن است.

 این راهپیمایی همزمان با مرکز استان سمنان در شهرهای میامی، شاهرود، دامغان، مهدی شهر، سرخه، گرمسار و آرادان  نیز برگزار شد. در استان گیلان نیز مردم  رشت همگام با سراسر کشور در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور در راهپیمایی روز قدس با فریاد «مرگ براسرائیل» حمایت خود ازملت فلسطین را اعلام کردند.

 مردم روز‌ه‌دار استان چهار محال و بختیاری هم در روز همبستگی ملت های آزادیخواه جهان و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حضور پرشور در راهپیمایی وحدت آفرین روز قدس با ندای مرگ بر آمریکا و اسراییل، مخالفت خود را با ظلم و ستم قدرت های جهانی علیه ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند و رهایی قدس شریف را از چنگال صهیونیست ها خواستار شدند.

اقشار مختلف مردم در بخش ها، شهرها و روستاهای استان همدان هم با لبیک به ندای تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب و تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس حضور یافتند. شرکت کنندگان در راهپیمایی شیراز نیز همگام با دیگر روزه داران سراسر کشور ،بیزاری خود را از دشمنان جهان اسلام   اعلام و بر حمایت همه جانبه خود از مردم فلسطین تاکید کردند.

در طول مسیر راهپیمایی ایستگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه عکس، غرفه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان و رقابت های فرهنگی و هنری برپا شد.

مردم خداجوی استان البرز نیز همزمان با سراسر کشور به خیابان ها آمدند تا بار دیگر حمایت قاطع خود از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی فریاد کنند.

علاوه بر کلانشهر کرج، راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان، فردیس، اشتهارد و نظرآباد نیز با حضور گسترده مردم و مسئولان به سمت مصلاهای نماز جمعه برگزار شد. در شهرکرج مسیر راهپیمایی از میدان شهدا – خیابان مهدیه (مظاهری) – میدان توحید- بلوار امامزاده حسن (ع) و مصلی نماز جمعه با سخنرانی حسن قشقاوی مشاور عالی وزیر امور خارجه بود.

مردم زنجان هم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به میدان آمدند و با مشت های گره کرده، انزجار خود را از رژیم  صهیونیستی اعلام کردند. مردم لرستان در شهرهای مختلف از نخستین دقایق آغاز راهپیمایی در مسیرهای تعیین شده حضور دارند و با حمل دست نوشته و پلاکاردهای مختلف، اقدامات خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می کنند.

به گزارش ایلنا ، مردم خونگرم کرمان هم همزمان با دیگر نقاط میهن‌مان و در ساعات اولیه در راهپیمایی باشکوه روز قدس حضور یافتند و با شعارهای الله اکبر   و مرگ بر آمریکا و اسرائیل حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین با صدای بلند به گوش جهانیان رساندند. همزمان با سراسر کشور  و در آخرین جمعه ماه رمضان راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم روزه دار در شهرها و روستاهای استان گلستان در حال برگزاری است.

همچنین شرکت‌کنندگان گرگانی هم در این راهپیمایی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین  اعلام کردند.  راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در 121 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی در حالی برگزار شد که  مردم  اراک با در  دست نوشته‌هایی با مضامین حمایت از فلسطین خواهان پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین شدند.

راه‌پیمایی قدس ، نماد همدلی مردم با فلسطین است

راه‌پیمایی قدس ، نماد همدلی مردم با فلسطین است

این خبر در حال تکمیل شدن است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز