خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح ساماندهی سنگ افراشته های محوطه باستانی «شهریری» مشگین شهر

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۳۶۰

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای طرح ساماندهی سنگ افراشته های محوطه باستانی شهریری در شهرستان مشگین شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی با اعلام این خبر تصریح کرد: شهریری یکی از سایت های باستانی استان اردبیل است که آثار تمدن هایی با قدمت هفت هزار سال در آن کاوش شده است.

وی افزود: ساماندهی شهریری اخیرا به مطالبه عمومی تبدیل شده است و با پیگیری استاندار محترم و نماینده مردم شریف مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی، ماموریت  ساماندهی در کوتاه مدت به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذار شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: با پیگیری‌های مداوم در سال جاری اعتباری به منظور اجرای پوشش سنگ افراشته‌ها پیش‌بینی شده است اما به تخصیص آن اکتفا نکردیم و از محل اعتبارات سال گذشته اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته فلاحی در وضعیت فعلی ساماندهی جاده دسترسی به سایت باستانی از روستای پیرازمیان در دست اجرا بوده و پیمانکار طرح نیز مشخص شده است.

وی همچنین به پیگیری ثبت جهانی سایت موزه شهریری در 400 هکتار اشاره کرد و بیان داشت: این منطقه قابلیت ثبت جهانی را داشته و از آثار تاریخی منحصر به فرد در استان و کشور است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز