خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت جهاد کشاورزی زنجان خبرداد:

زنجان دومین استان تولید کننده گوشت بوقلمون در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۶۲۴

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت : استان زنجان بعد از اصفهان دومین تولید کننده گوشت بوقلمون کشور است.

به گزارش ایلنا، صادقی سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به این که استان زنجان 60 درصد جوجه بوقلمون کشور را تولید می‌کند، گفت: هم اکنون 23 واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت تولید دوره‌ای 156 هزار و 700 قطعه در استان فعال است.

وی افزود: علاوه براین 2 واحد پرورش بوقلمون مادر هم با ظرفیت بیش از 10هزار قطعه درسال فعالیت دارند.

به گفته سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی زنجان سال گذشته نتیجه تولیدات این 25 واحد 3هزارو200 تن گوشت بوقلمون بود.

این مقام مسئول افزود: با تلاش و همت تولید کنندگان زنجانی توانستیم دومین استان تولید کننده این نوع گوشت در کشور باشیم.

صادقی در ادامه خاطر نشان کرد: در2 سال گذشته اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان راه اندازی شد و هم اکنون این استان نیاز استان و بسیاری از استان‌های کشور را به گوشت بوقلمون تامین می‌کند .

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی زنجان اظهار کرد: هم اکنون 2 هزار و 150 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در واحدهای پرورش بوقلمون استان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز