خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس مطرح کرد:

طرح خروج از برجام در دستورکار مجلس قرار گیرد/ شاهد جذب نیروهای غیربومی در سایت انرژی بر لامرد هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۸۲۹

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: از هیات رئیسه محترم مجلس درخواست می‌کنم، طرح الزام دولت به خروج از برجام ، در صورت عدم تضمین اروپا را در اسرع وقت در دستور کار مجلس قرار دهد.

به گزارش ایلنا، سید محسن علوی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد ۹۷) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: امروز که دشمنان اسلام دست در دست آمریکای جنایتکار گذاشته و کیان اسلامی را هدف قرار داده است، ملت شریف ایران اسلامی، احزاب و جناح های سیاسی، کلیه مسئولان و دلسوزان نظام را ، دعوت به وحدت و پرهیز از اختلافات و توجه به منافع ملی تحت رهبری مقام عظمای ولایت می‌نمایم. انتظار می‌رود خروج آمریکا از برجام و اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران ، مقدمه اتحاد و انسجام ملی جهت مقابله با اهداف شوم استکبار جهانی گردد.

وی ادامه داد: جای بسی تاسف دارد که در چنین شرایطی، حماقت رئیس‌جمهور بی خرد آمریکا ، دستمایه رقابت ها و تسویه حسابهای سیاسی و جناحی می شود و به جای تقویت دولت و حمایت از سرداران دیپلماسی جهت ، تضمین حقوق ملت ایران ، برخی اقدام به تضعیف دولتمردان و تزریق یاس و ناامیدی در بین مردم می نماید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد:  به تمامی احزاب ، جریان‌های سیاسی و رسانه ها ، برادرانه توصیه می نمایم ، منافع ملی را فدای منافع حزبی و گروهی ننمایند و آب به آسیاب دشمن روانه نسازند .

علوی افزود: طرح اتهام واهی هسته ای بر علیه ایران از سوی آمریکا ، بهانه‌ای جهت ایجاد جبهه های سیاسی، نظامی و اقتصادی در مقابل ایران بود تا بدین وسیله به اهداف شوم استکباری خود نسبت به ملت غیور و آزاده ایران دست یابد.

نماینده مردم  لامرد و مهر در مجلس گفت: سیاست مقاومت و ایستادگی در مذاکرات هسته ای اگر چه نتوانست بهانه را از دست قدرتهای استکباری بزداید ، تا با بهانه جویی واهی ، پرونده هسته ای را به شورای امنیت ارجاع نمایند ، اما همین سیاست مقدمه ای برای نرمش قهرمانانه بود تا در مذاکرات ایران با ۵+۱ ، مقتدرانه از حقوق ملت ایران دفاع نمایند.

وی تصریح کرد: تحقق برجام اقناع بین المللی نسبت به صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران ایجاد نمود و انسجام بین المللی بر علیه ایران را متلاشی کرد. برجام بهانه اقدام نظامی مشروع علیه ایران را مرتفع و گزینه های نظامی را از روی میز ها برداشت.

علوی اضافه کرد: همچنین برجام تحریم های اقتصادی سازمان ملل را تعلیق و پرونده هسته ای را در شورای امنیت مختومه ساخت و در یک کلام ، برجام جبهه های سیاسی ، نظامی و اقتصادی آمریکا را با شکست همراه نمود، شکستی که تحمل آن سبب جنون و زوال عقل سیاستمداران امریکا شد ، تا دیوانه وار از یک عهدنامه بین المللی خارج و خود را در دنیا رسواتر سازند.

وی در ادامه گفت: برجام پیروزی بزرگ ملت و نظام اسلامی در برابر مکرو حیله شیطان بزرگ ، آمریکای جنایتکار است. امروز آمریکا با خروج از برجام ، ایران را در برابر جبهه اقتصادی قرار داده است ، اما جبهه ای تنها و بی کس ، تا جایی که حقیرانه و ذلیلانه با قلدری و زورگویی به دنبال یار و یاور می گردد و به تعبیر مقام معظم رهبری از سر استیصال عربده می کشد.

وی گفت: جا دارد این پیروزی بزرگ را به ملت شریف ایران و سرداران سیاسی و دیپلماسی تبریک عرض نمایم. اما دنیا بداند، برجام بدون رفع تحریم‌های اقتصادی مدنظر ملت و دولت ایران نبوده و نیست. صریح و بی پرده میگویم ، ملت بزرگ ایران اسلامی ، از جبهه های سیاسی و نظامی هراسی ندارد و اگر حقوق این ملت در حوزه‌های اقتصادی تضمین نگردد ، ( هیهات من الذله ) حضور در برجام را ننگ خود می دانیم و بدانند ملتی که فرهنگ شهادت حسینی دارد، سپاه و بسیج و ارتش مخلص و گوش به فرمان رهبری دارد ، از تهدیدات نظامی هراسی ندارد و نیازی به تسلیحات هسته ای نیز ندارد، بدانند ملتی که گرسنگی و تشنگی داوطلبانه ماه رمضان را تجربه کرده است ، از تهدید و تحریم ، نمی هراسد و ذره ای هراس از تحریمهای اقتصادی به خود راه نخواهد داد .

علوی خاطرنشان کرد: از هیات رئیسه محترم مجلس ، درخواست می کنم ، طرح الزام دولت به خروج از برجام، در صورت عدم تضمین اروپا را در اسرع وقت در دستور کار مجلس قرار دهد.

مشکلات حوزه انتخابیه لامرد و مهر 

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: تاثیر آلایندگی صنایع واقع در عسلویه در  شهرستان های لامرد و مهر سبب خسارت‌های جبران ناپذیر در این منطقه شده است که بارها به مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست متذکر شده‌ام، انتظار می‌رود این سازمان همان گونه که به سلامت و حقوق حیوانات اهتمام دارد به سلامت و حقوق انسان‌ها نیز اهتمام داشته باشد و مجدد متذکر می‌شوم در اسرع وقت نسبت به احقاق مردم این دو شهرستان اقدام فرمایند.

علوی ادامه داد: ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان وزارت صنعت بویژه ایمیدرو در احداث صنایع انرژی بر لامرد و صدور بخشنامه در خصوص اشتغال نیروهای بومی ، متاسفانه شاهد جذب نیروهای غیر بومی و بی توجهی به تذکرات پی در پی مسئولان محلی هستیم ، این اقدام مدیران سایت انرژی بر باعث ایجاد فضای ملتهبی در این دو شهرستان شده است که امیدوارم مدیران سایت ، پذیرای مسئولیت حوادث امنیتی ناشی از اقدام خود باشند .

وی یادآور شد: صدور سئوال برانگیز مجوز معادن شن و ماسه در این منطقه موجبات نارضایتی شدید مردم را فراهم کرده است از مسئولان اجرایی و قضایی و به ویژه سازمان بازرسی تقاضا می‌کنم جهت مرتفع شدن هر گونه شک و شبهه در نحوه صدور مجوز این معادن مجدد نسبت به بررسی‌های کارشناسی در مورد این موضوع اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: شهرستانهای لامرد و مهر در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرز قرار داشته و با توجه به میزبانی تعاونی مرزنشینان منطقه مرزی محسوب می‌شود، اما فرهنگیان زحمتکش این منطقه از حق خط نوار مرزی این منطقه محروم هستند از وزارتخانه های کشور و آموزش و پرورش درخواست می‌نمایم نسبت به احقاق حقوق فرهنگیان این منطقه اقدامات قانونی را مبذول فرمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پایان از وزیر نفت خواست جهت بهبود وضعیت معیشت کارکنان قرار داد موقت این وزارتخانه اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز