خبرگزاری کار ایران

پس از ۱۰ ماه توقف، پروژه تونل کوهرنگ سه دوباره آغاز شد

ایجاد 80 حلقه چاه آب موقت برای مقابله با شرایط بحرانی احتمالی

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۶۳۵

استاندار اصفهان گفت: با حمایت دولت حدود 80 میلیارد تومان برای تامین چاه های آب شرب اصفهان بودجه در نظر گرفته شده است و مبالغی نیز برای تامین معیشت کشاورزان اخذ شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان،محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: از ابتدای خرداد ماه با مذاکرات و تعاملات صورت گرفته در استان اصفهان و استان های مجاور از برداشت های غیرمجاز جلوگیری شده است و تیمی از سوی وزارت نیرو برای کنترل میزان برداشت ها در استان های حوضه  زاینده رود تعیین شده است.

وی با شاره به اینکه به صورت ماهانه میزان مصرف هر بخش در هر استان مشخص شده و براساس آن ابزارهای کنترل نصب شده است، افزود: همزمان طرح های استفاده از پساب تصفیه خانه ها نیز مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا فولاد مبارکه بخش قابل توجهی از آب مصرفی خود را از پساب تامین می کند و تقریبا از دو ماه آینده ۱۷ درصد مصرف آب فولاد مبارکه از پساب تامین خواهد شد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه چاه های در اختیار شهرداری اصفهان برای تکمیل نیازهای آب شرب اصفهان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شهرداری ها ملکف شده اند از پساب برای آبیاری فضای سبز و از سایر شیوه ها به جای کشت چمن استفاده کنند.

وی به شکایت های موجود در سطح شهر مبنی بر قطع آب در نقاط مختلف اشاره کرد و گفت: در دو مقطع زمانی قطعی آب مشاهده شد که بخشی از آن به دلیل میزان کاهش ۳۰ درصدی سهمیه آب نسبت به سال گذشته است و در برخی مواقع به دلیل عدم صرفه جویی بعضی از شهروندان و استفاده از پمپ های غیرمجاز شاهد قطعی آب در برخی نقاط بودیم.

مدیریت ارشد استان یادآور شد: بعضاً مشاهده شد که در باغات بالادست در اصفهان و استان های همجوار خارج از برنامه آب برای کشاورزی استفاده می شد که از ابتدای خرداد ماه با مذاکرات و تعاملات صورت گرفته در استان اصفهان دیگر برداشت های غیرمجاز صورت نگرفته و در استان های مجاور نیز تاحدی از این برداشت ها جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه تیمی از سوی وزارت کشور برای کنترل برداشت ها تعیین شده است، افزود: امیدواریم  با کنترل های صورت گرفته و همچنین صرفه جویی شهروندان در تابستان، هیچگونه مشکلی در خصوص تأمین آب شرب نداشته باشیم.

مهرعلیزاده به برنامه های آب و فاضلاب برای کاهش مصرف اشاره کرد و افزود: لوازم کاهنده مصرف از سوی این سازمان در اختیار مردم قرار گرفته است.

اجرای سد تونل سوم کوهرنگ، انتقال آب از خلیج فارس

وی در ادامه با اشاره به روند اجرای سد تونل سوم کوهرنگ تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته به رغم توقف ۱۰ ماهه اجرای این پروژه، از ۱۷ فروردین ماه با همکاری مدیران دو استان و مسئولان محلی اجرای پروژه  سد تونل سوم کوهرنگ آغاز شده است.

استانداراصفهان مدت اجرای این پروژه را ۴ ساله خواند و تصریح کرد: با توجه به تأمین اعتبار صورت گرفته، از پیمانکار خواسته شده است که در کمتر از دو سال این پروژه را به اتمام برساند.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه در خصوص افزایش منابع آبی جدید به استان اقداماتی صورت گرفته اذعان داشت: مطالعات پروژه انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است و به رغم هزینه تمام شده بالا برای تامین آب شرب مردم از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

وی به مطالعات صورت گرفته در خصوص آبهای ژرف اشاره کرد و افزود: با توجه به جدید بودن این مطالعات و تامین آب از عمق ۲۵۰۰ متری زمین باید در ابتدا عدم وجود مسائل و خطرات زیست محیطی و مسائل استاتیکی و دینامیکی زمین مورد بررسی کامل قرار گیرد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه امسال به صورت فشرده ۸۰ حلقه چاه به صورت موقت ایجاد شده است، افزود: درصورتی که در تابستان در شرایط بحرانی قرار گرفتیم از این چاه ها استفاده خواهد شد و حدود ۲۵۰ چاه نیز از باغداران خریداری شده است که در صورت لزوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استانداراصفهان افزود: با حمایت دولت حدود ۷۵-۸۰ میلیارد تومان برای تامین چاه های آب شرب اصفهان بودجه در نظر گرفته شده است و مبالغی نیز برای تامین معیشت کشاورزان اخذ شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز