خبرگزاری کار ایران

نماینده وزارت امور خارجه منطقه آزاد چابهار خبرداد:

بازگشت ۱۰ صیاد ایرانی نجات یافته در آب‌های پاکستان به ایران

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۹۲۵

نماینده وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۰ صیاد ایرانی نجات یافته در آب‌های پاکستان با همکاری مقامات ۲ کشور از طریق مرز زمینی ریمدان چابهار به وطن بازگشتند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا طوسی نماینده وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ۱۱ صیاد (یک پاکستانی و ۱۰ نفر ایرانی) در فاصله ۲۶۶ مایلی بندر چابهار ۱۹ خرداد به دلیل شرایط ناپایدار جوی دریایی مسیر خودشان را گم کرده بودند که مسئولان بندر چابهار و بندر کراچی این افراد را به وسیله ۲ فروند بالگرد نجات دادند.
 
وی از تلاش و هماهنگی مرکز جستجو و نجات بندر چابهار و بندر کراچی، سرکنسولگری و دریابانی پاکستان و ایران برای نجات این صیادان و فراهم کردن زمینه بازگشت به میهن قدردانی کرد.
 
آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز از صیادان لنج و قایق‌ها خواست برای اطلاع از شرایط جوی و دریایی، قبل از عزیمت به دریا از طریق شماره مستقیم ۱۵۵۰ یا کانال‌های ارتباطی ۱۳ و ۱۶ وی اچ اف با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار هماهنگی کنند.
 
بهروز آقایی تصریح کرد: صیادان برای دریافت اطلاعات هواشناسی دریایی می‌توانند با تلفن ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ تماس حاصل کنند.
 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز