خبرگزاری کار ایران

در کارگروه اشتغال استان البرز، عنوان شد؛

افزایش اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در البرز

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۰۲

کارگروه اشتغال استان البرز با حضور استاندار و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه پس از این نشست رویکرد متفاوت و ویژه‌ای در حوزه کارآفرینی روستایی اعمال خواهد شد، افزود: افزایش اعتبار حوزه اشتغال روستایی البرز از سوی صندوق کارآفرینی، فرصت مغتنمی است که استان باید از آن نهایت بهره برداری را داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی در استان و لزوم پیگیری جدی برنامه های این بخش ادامه داد: طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی با توجه به افق ترسیم شده این حوزه در البرز، بسیار حائز اهمیت است که باید با اهتمام جدی تمامی مسئولان مربوطه دنبال شود.

نجفی گفت: طرح‌های ابلاغی دستگاه‌ها در حوزه تسهیلات روستایی باید تا پایان خرداد ماه امسال رسیدگی و نتیجه اقدامات در اسرع وقت اعلام شود.

وی با بیان اینکه همچنان از عملکرد برخی بانک ها در ارائه تسهیلات رضایت کامل وجود ندارد، افزود: یکی از اهم امور در استان طرح اشتغال فراگیر است که ضرورت دارد بانک ها در این رابطه با جدیت نسبت به تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها ورود کنند.

استاندار البرز به ضرورت توجه ویژه به مهارت آموزی با توجه به نیاز کشور به نیروهای کاردان اشاره کرد و گفت: شورای مهارت استان نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها و بخش ها برای تقویت و ارتقای این امر مهم است.

وی افزود: رونق و ایجاد مشاغل خانگی برای گسترش بسترهای اشتغال روستایی و محلی از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو بانک ها در این خصوص باید دغدغه مند بوده و مساعدت ویژه ای داشته باشند.

نجفی اضافه کرد: از بانک ها انتظار می رود تا در اسرع وقت نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کنند تا از تخلفات احتمالی و اختلال در به ثمر رساندن پروژه ها پیشگیری شود.

وی گفت: دستگاه ها با حضور کارشناسان خبره و متخصص، طرح ها را مورد بررسی قرار داده و برای دریافت تسهیلات معرفی می کنند بنابراین صرف زمان اضافه برای کارشناسی طرح ها از بانک ها، منطقی بنظر نمی رسد و دستگاه ها نباید اجازه تعلل بیش از حد به بانک ها بدهند.

استاندار البرز با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه من، اشتغال است، افزود: تمامی دستگاه ها موظف هستند طرح های کاربردی در حوزه توسعه اشتغال روستایی البرز ارائه دهند تا با توجیه مناسب در راستای دریافت تسهیلات و راه اندازی پروژه اقدام شود.

اعتبارات صندوق کارآفرینی امید درالبرز افزایش یافت

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در این نشست گفت: امسال میزان تسهیلات اشتغالزایی استان البرز از 13 میلیارد به 17 میلیارد تومان افزایش یافته است.

اصغر نورالله زاده افزود: صندوق کارآفرینی امید کشور برای اشتغال پایدار روستایی ورود پیدا کرده و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

وی ادامه داد: از امسال طرح های اشتغالزایی از طریق سامانه کارا به این صندوق معرفی شده و استان البرز نیز به تبع دراین مسیر قرار گرفته است .

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، گفت: تا پایان شهریور ماه امسال طرح های اشتغالزایی روستایی از تسهیلات ویژه صندوق کارآفرینی امید بهره مند می شود. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز