خبرگزاری کار ایران

چرخساز خبر داد:

اجرای طرح ملی همای رحمت در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۲۲۶

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز با اشاره به رویکردهای طرح ملی همای رحمت، اجرای این برنامه ها را در استان تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز اظهار داشت: طرح ملی همای رحمت با سه رویکرد گستراندن سفره‌های مهربانی،  آئین باران مهربانی و تهیه بسته‌های غذایی، امسال نیز همچون سنوات گذشته در استان البرز به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: این طرح نشأت گرفته از سیره زندگی مولای متقیان حضرت‌علی(ع) و با هدف ترویج فرهنگ علوی و یاری رساندن به مستمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه با کمک خیران و همت داوطلبان میسر شد.

چرخساز تصریح کرد: در محور سفره های مهربانی داوطلبان با یاری طلبیدن از دستان توانای خیرین و کمکهای نقدی و غیرنقدی مردمی با گستراندن بیش از ۶۶ سفره مهربانی، حدود ۹۰۴۰ نفر از خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند را اطعام نمودند. 

وی با اشاره به فضای معنوی ماه‌رمضان و نمود سنت حسنه احسان و نیکوکاری در این ماه بیان کرد: داوطلبان استان‌البرز با دعوت از خیرین، مسئولان و افراد شاخص و مشهور این استان مبادرت به برگزاری مراسم آئین‌ باران مهربانی کردند تا از توان آنها در راستای برطرف ‌کردن نیاز اقشار ضعیف جامعه بهره ببرند. 

چرخساز در ادامه گفت: اعضای داوطلبان استان البرز با تهیه و توزیع بیش از ۲۷۳۰ سبد غذایی سعی کردند تا سفره افراد بی‌بضاعت خالی از مهربانی نباشد. جامعه هدف این طرح، کودکان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار،  بیماران صعب العلاج، معلولان، ایتام و سالمندان است و تمامی هزینه‌های این طرح از سوی مردم و خیرین تأمین می‌شود. 

وی با اشاره به شرایط ویژه مناطق زلزله زده غرب کشور بیان کرد: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرج از مردم نجیب این مناطق نیز غافل نبوده و در اقدامی خودجوش و نوع دوستانه با کمک خیرین این شهرستان با توزیع بالغ بر ۵۲۰۰ پرس غذای گرم و ۳۵۰۰ بسته غذایی و همچنین اهدای ۳۶۰ دستگاه کولر و لوازم ضروری دیگر از قبیل فرش، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، قربانی کردن ۳۳ رأس گوسفند و توزیع گوشت گرم، همدلی خود را به آنها نشان دادند.

وی یادآور شد: دستگیری از نیازمندان علاوه بر ماه مبارک رمضان در طول سال نیز با هدف فقرزدایی از جامعه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز