خبرگزاری کار ایران

عزیز فیلی خبرداد:

پایان عملیات جستجوی اجساد سانحه هوایی یاسوج تا پایان خردادماه

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۸۷۰

معاون عمرانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد از پایان عملیات جستجوی اجساد سانحه هوایی یاسوج تا پایان خردادماه امسال خبرداد.

عزیز فیلی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با پیدا شدن پیکرهای جدید به‌ویژه پیکر مرحوم سیادتی که تاکنون پیدا نشده بود عملیات جستجوی پیکرها و بقایای جان‌باختگان سانحه هوایی یاسوج به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته تلاش‌های فراوانی برای پیدا شدن پیکرها و اجساد جان‌باختگان سانحه هوایی یاسوج از نهادهای مردمی و دولتی سراسر کشور در ارتفاعات دنا انجام شد، اظهار داشت: از تمامی این تلاش‌ها تقدیر و جان باختن مسافران و خدمه‌هایی این سانحه هوایی را به مردم ایران و استان کهکیلویه وبویراحمد به‌ویژه خانواده‌های جان‌باختگان تسلیت دوباره عرض می‌کنیم.

فیلی از حضور 50 نیروی جستجوگر در ارتفاعات دنا خبرداد و خاطرنشان کرد: هم اکنون این نیروها در حال پیدا کردن بقایا و پیکرهای جان‌باختگان سانحه هوایی یاسوج هستند. اگر چه پیکرها و بقایای تمامی اجساد سانحه هوایی یاسوج پیدا شده و به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند اما جستجوها تا پایان خردادماه در ارتفاعات دنا ادامه دارد.

وی با اشاره به تحویل دادن 55 جسد جان‌باختگان این سانحه هوایی  اظهار داشت: سایر اجساد نیز پس از گذراندن مراحل قانونی تحویل خانواده‌ها خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد افزود: یک فروند بالگرد به‌طور مستمر کار انتقال پیکرها و بقایای تازه پیدا شده را بر عهده دارد.

فیلی با بیان اینکه چند روز گذشته 2 بسته دیگر از پیکرهای جان‌باختگان به پایین منتقل شد، تصریح کرد: از این پیکرها بافت‌هایی برای مشخص شدن هویت صاحب آنها به پزشکی قانونی شیراز ارسال و پاسخ نهایی توسط پزشکی قانونی فارس به پزشکی قانونی یاسوج اعلام می‌شود.

وی گفت: محل سقوط هواپیمای یاسوج در ارتفاعات دنا تا شعاع بیش از یک‌کیلومتری توسط تیم‌های امدادی و جستجوگر پاکسازی و تا پایان خردادماه این عملیات ادامه دارد.

فیلی از شدت بخشیدن به فعالیت نهایی اتمام عملیات جستجوی بقایا و پیکرهای آخر جان‌باختگان سانحه خبر داد و گفت: برای سرعت‌بخشی به اتمام عملیات جستجو نیروهای بیشتری به محل سقوط اعزام می‌شود.

وی از همکاری و همراهی شبانه روزی مردم شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا به‌طور ویژه تقدیر و تاکید کرد که همراهی مردم این شهرستان  در این سانحه تاسف بار هوایی در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.

بر اساس این گزارش هواپیمای تهران-یاسوج روز 29 بهمن 96 با 66 مسافر و خدمه در ارتفاعات دنا سقوط کرد و تمامی آنها در این سانحه هوایی جان باختند. عملیات جستجوی پیکرها و بقایای جان‌باختگان این سانحه هوایی بعد از چهار ماه قرار است به اتمام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز