خبرگزاری کار ایران

نصیری خبر داد:

آغاز طرح بزرگ تفکیک از مبدا پسماندها در کرج 

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۱۱۵

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از آغاز طرح بزرگ تفکیک پسماندها از مبدا در این کلانشهر خبر داد. 

به گزارش ایلنا، اصغر نصیری امروز در حاشیه عملیات نمادین اجرای طرح تفکیک زباله‌ها از مبدا در مناطق ده‌گانه کرج گفت: این طرح توسط پیمانکاران تحت پوشش سازمان مدیریت پسماند اجرا می‌شود.

این مسئول در تشریح جزییات طرح عنوان کرد: قراردادی با پیمانکاران منعقد شده که مفاد این قرارداد با عملکرد سازمان در سال‌های گذشته متفاوت است و برای تحقق این طرح بزرگ باید تعامل ویژه‌ای با پیمانکاران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اصول و مبانی مناسبی برای اجرای طرح تفکیک زباله‌ها از مبدا پیش‌بینی شده، عنوان کرد: تعطیلی تمامی گاراژهایی که به صورت غیرمجاز درباره جداسازی زباله‌ها فعالیت می‌کنند از جمله اصول این طرح به شمار می‌رود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اضافه کرد: همچنین در این طرح، تمامی گاری‌های غیرمجاز جمع آوری زباله های خشک، ساماندهی می شوند.

نصیری، از حضور آموزشگران سازمان مدیریت پسماند در مناطق سخن گفت و ادامه داد: این آموزشگران به صورت ویژه دوره های آموزش شهروندی در تفکیک زباله ها از مبدا و کاهش تولید زباله های خانگی را به شهروندان آموزش می دهند.

این مسئول افزود: ماشین‌های جمع‌آوری زباله‌های خشک در مناطق به ملودی و تجهیزات خاص مجهز شده و در ساعتی مشخص با پخش ملودی برای جمع آوری پسماندهای خشک به محله ها مراجعه می کنند.

وی با اعلام این موضوع که زیرساخت‌های این طرح در حال تکمیل است، گفت: سازمان در آینده‌ای نزدیک چاپ بروشور و توزیع کیسه‌های تفکیک از مبدا را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، برگزاری جشن‌ها و همایش‌ها با موضوع تفکیک زباله‌ها از مبدا را از دیگر برنامه‌های سازمان برای نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله ها اعلام کرد.

در اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله‌ها به صورت نمادین، معاون مدیرکل محیط زیست استان البرز، رییس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج، مشاور عالی شهردار و دیگر مدیران شهری حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز