خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام حمیدی:

موضوع تعرض به دختران ایرانشهری را تکذیب نمی‌کنیم/ آمار ارائه شده یک کلاغ و چهل کلاغ بود/ یک‌ متهم دیگر دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۹۱۴

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: موضوع تعرض به دختران در ایرانشهر را تکذیب نمی‌کنیم اما موضوع آن‌گونه که در تریبون و رسانه‌ها مطرح شده نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی درباره آخرین اطلاعات از ماجرای تعرض به دختران در ایرانشهر گفت: ما موضوع تعرض به دختران در ایرانشهر را تکذیب نمی‌کنیم اما این موضوع به آن میزانی وسعتی که بیان شده نبوده است.

وی افزود: رخداد چنین اتفاقاتی جامعه را از پیشرفت باز می دارد و تاسف آور است.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: اتفاقات ایرانشهر پس از ربایش یک دختر  در این شهرستان بود که عامل این کار روز سه‌شنبه هفته گذشته شناسایی و روز چهارشنبه دستگیر شد و پرونده قضایی در دو موضوع آدم ربایی و تجاوز برای وی تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان متذکر شد: پیش از اعلام این موضوع از تریبون نماز عید، موضوع از طریق نیروهای قضایی و انتظامی پیگیری شده یک نفر هفته گذشته دستگیر شده و یک نفر دیگر از متهمان پرونده منکراتی توسط خانواده اش به دادگستری شهرستان فنوج تحویل و هم اکنون جهت انجام تحقیقات در اختیار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

حمیدی خاطرنشان کرد: در خودرویی که از فرد دستگیر شده توقیف شده شواهدی وجود داشته که موضوع ربایش را تایید کرده است و خبر از تعداد بیش از دو نفر متهمان می‌دهد. تنها 3 نفر از شاکیان تحت عنوان تجاوز به مراجع قانونی مراجعه کردند و به دلایل تعصبات خانوادگی فقط یک نفر از آنان به پزشکی قانونی مراجعه کرده و‌ تجاوز به وی تایید  شده است. کشاندن این ماجرا به تریبون کار اشتباهی بود که نباید صورت می گرفت چرا که هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی ممنوعیت دارد.

وی اذعان داشت: صدها مورد مشابه این موضوع در کشور اتفاق افتاده و مطابق قانون احکام آن صادر شده است ،برای دختران ایرانشهر هم پیگیری های لازم انجام می شود و مسببین به سزای اعمال خود می رسند. دو متهم دیگر این ماجرا شناسایی شده اند اما تا این لحظه دستگیر نشده اند و دستگاه قضایی هم در مقابل جرائم این چنینی کوتاه نخواهد آمد.

وی درباره تحت تعقیب قرار دادن مولوی طیب امام جمعه ایرانشهر برای بیان این ماجرا گفت: اگر سوء نیت مولوی طیب ملازهی برای تشویش اذهان عمومی برای ما مشخص شود قطعا با وی برخورد می شود اما اگر بدانیم نیتی نداشته و هدفش بیان مشکلات مردم بوده طی تذکری به او هشدار خواهیم داد. 

وی در پایان گفت : تمامی موضوعات این چنینی باید تنها از طریق قانون پیگیری شود و مراجع قانونی به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز