خبرگزاری کار ایران

در پارک جنگلی گلپایگان انجام شد؛

برگزاری نخستین جشنواره ملی کباب گلپایگان/ ثبت کباب در فهرست ناملموس آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۱۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: نخستین جشنواره ملی کباب گلپایگان با حضور مردم و مسئولان در پارک جنگلی گلپایگان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: شهرستان گلپایگان با داشتن آثار تاریخی و گردشگری متعدد و بیش از 20 هزار سنگ نگاره در منطقه غرقاب و کوچری، یکی از جاذبه های مهم و منحصر به فرد در سطح بین المللی و جهانی است.

فریدون اللهیاری افزود: پرونده ثبت کباب گلپایگان برای ثبت در فهرست ناملموس آثار ملی ایران در دست انجام است و بزودی شاهد ثبت این اثر ارزشمند خواهیم بود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی هم در این جشنواره گفت: مجلس به طور جد تصمیم دارد وزارتخانه ای تحت عنوان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شود تا با توسعه گردشگری وابستگی اقتصاد کشور به نفت کاهش یابد.

علی بختیار افزود: شهرستان گلپایگان قطب کشاورزی، دامداری و گردشگری استان اصفهان است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در رونق گردشگری و اقتصاد این شهرستان تاثیرگذار است.

در این جشنواره که با برنامه های شاد و مفرح در پارک جنگلی گلپایگان برگزار شد، 40کباب پز گلپایگانی در 4 غرفه مهارت و شیوه طبخ کباب گلپایگان را در معرض دید عموم قرار دادند.

تاریخ پخت کباب کوبیده سنتی گلپایگان به بیش از 2 قرن می رسد و دارای شهرت و معروفیت خاص و منحصر به فرد در کشور است.

از شاخصه های کباب گلپایگان قطعه کردن گوشت تازه از قلاب، چرخ کردن و طبخ جلوی چشم مشتری است.

همچنین شرایط آب و هوایی و چراگاه های طبیعی منطقه نیز به طعم، مزه و کیفیت این غذا افزوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز