خبرگزاری کار ایران

امیرحسین آل اسحاق مطرح کرد:

با ایجاد هم‌افزایی می‌توان به ملی شدن طرح پاکداشت طبیعت امیدوار بود

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۱۵۹

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر معاونت ساماندهی جوانان در وزارت ورزش و جوانان از امکان ملی شدن طرح پاکداشت طبیعت با شرط اجرای فاکتور مشارکت و استقبال مردمی و همراهی با مدیران متولی، گفت: اگر این طرح هم افزایی داشته باشد می توان نسبت به ملی شدن این طرح، امیدوار بود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، امیرحسین آل اسحاق، امروز در جمع خبرنگاران، ابراز داشت: عمده رویکرد وزارت ورزش و جوانان، ایجاد و توسعه طرح های ملی در حوزه اشتغال جوانان است چرا که لازمه و نیاز امروز کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده این طرح، افزود: پرداخت تسهیلات کم بهره صندوق کار آفرینی امید و بانک رسالت در سطح کشور با هدف کمک به اشتغالزایی، دنبال می شود.

آل اسحاق با اشاره به تاثیر وام های اشتغالزایی، اضافه کرد: در تعدادی از استان های کشور، بیش از 30 درصد اعتبارات، هزینه و جذب شده است.

وی با تاکید بر ایجاد مهارت آموزی، عنوان کرد: در طرهای اوقات فراغت امیدواریم مسیر برای بسترسازی به سمت اشتغال سوق پیدا کند لذا در این ارتباط حمایت از استارت آپ ها و طرح های اشتغال در کنار توانمندسازی سمن ها و شبکه سازی تخصصی این نهادهای مردم در حال پیگیری است. 

وی با اشاره به اشتغال در حوزه های گردشگری، IT و شبکه مربوط به کارآفرینی اجتماعی، یادآور شد: طبق برآوردهای انجام شده، برنامه شبکه ای مربوط به سمن ها در حوزه گردشگری جوانان تا پایان سال برگزار می‌شود بنابراین سمن ها می توانند ضمن ایجاد تمرکز در راستای کسب و کار، برای 500 نفر اشتغال حوزه های گردشگری، برنامه ریزی کنند.

این مسئول در وزارت ورزش و جوانان، توسعه اشتغال را در همه استان های کشور اولویت مهم اعلام کرد و گفت: با وجودی که متولی ایجاد اشتغال نیستیم اما با ارائه تسهیلات، رسیدن به اشتغال حداکثری را ادامه می‌دهیم.

امکان ملی شدن طرح پاکداشت طبیعت 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر احتمال ملی شدن طرح پاکداشت طبیعت، گفت: اگر قابلیت هم افزایی داشته باشند، می توان نسبت به ملی شدن این طرح، امیدوار بود.

آل اسحاق، اذعان داشت: موضوع محیط زیست به روز و مهم است و نه فقط برای نسل فردا که برای زندگی مردم امروز کار می شود.

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم کرج و البرز در طرح پاکداشت طبیعت، افزود: در این برنامه، همه ظرفیت های مثبت، پای کار هستند و هیئت های ورزشی، سمن ها همراه با خانواده ها در جمعی بالغ بر 5 هزار نفر، حضور فعال دارند که بدون حاشیه، مدیریت شده است.

آل اسحاق به تاکید بر استقبال مردمی به عنوان امتیاز مهم این طرح در سطح کشوری، یادآور شد: در صورتی که این طرح فاکتورهای مطرح شده را همزمان دارا باشد ما هم علاقه مند خواهیم بود این طرح برند ملی بگیرد چراکه اجرای آن در کل کشور، ضرورت دارد.

مشارکت اجتماعی جوانان البرزی، بالاست 

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص پتانسیل ویژه البرز و برنامه های آتی وزارت ورزش و جوانان در این استان، گفت: یادآوری می کنم که استان البرز در برگزاری برنامه‌های هفته جوان به عنوان استان برتر، انتخاب و در جایگاه اول قرار گرفت لذا البرز همواره جزو بهترین استانها مطرح بوده و هست.

وی با تاکید بر حمایت ایجاد و گسترش استارت آپ ها، سمن های اجتماعی و IT و شبکه سرآمدی، افزود: این استان به عنوان پایلوت برگزاری برنامه‌های کشوری به حساب می آید که می تواند باعث ایجاد اتفاقات خوب استان شود.

 آل اسحاق با اشاره به شاخص های ارزشمند البرز به موارد مهم اشاره کرد و اظهار داشت: داشتن جوانان پویا و فعال، سطح بالای مشارکت جوان البرزی در کار اجتماعی و بدنه مدیریتی هماهنگ، باعث شده استان البرز در سطح کشوری رتبه نخست را به دست می آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز