خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل مطرح کرد:

اجرای طرح کمربند طلایی سبلان در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۲۲۵

استاندار اردبیل از اجرای کمربند طلایی سبلان در اردبیل در سه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در نشست صمیمی با سرمایه‌گذاران بخش گردشگری از اجرای کمربند طلایی سبلان در اردبیل خبر داد و  تصریح کرد: در نظر داریم این طرح در سه سال آینده عملیاتی شود.

وی با اذعان به اینکه زیرساخت های راه، ارتباطات و فرودگاه،سه زیرساخت کلیدی جهت رونق گردشگری است، ادامه داد: پروژه های توسعه محور متعددی در حوزه راه سازی آغاز شده و از جمله اینکه طول بزرگراه ها از 134 کیلومتر به 300 کیلومتر افزایش یابد.

استاندار اردبیل بخش دولتی را مسئول بهبود زیرساخت ها دانست و تاکید کرد: به غیر از بزرگراه چهارخطه اردبیل- سرچم با اخذ ردیف در سه سال آینده عملیاتی می شود و چهارخطه نمین- آستارا نیز در حال مطالعه است.

بهنام جو به تکمیل راه ارتباطی کلور- درام با هدف رونق گرشگری از جنوب استان تا پایان سال آینده اشاره و تصریح کرد: تکمیل راه آهن اردبیل- میانه نیز در دست اقدام است و از هفته های آتی تابلوی شمارش معکوس تکمیل آن نصب خواهد شد.

وی به مطالعه خط ریلی اردبیل- پارس آباد نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر این در راستای رونق آب های گرم معدنی دانشکده آبدرمانی در استان تاسیس می شود.

رئیس شورای اداری استان استفاده سنتی از آب های گرم معدنی را مغایر با اصول تعریف شده در جهان دانست و تاکید کرد: به منظور راه اندازی آب درمانی مذاکراتی با دانشگاه ترکیه انجام شده و در ادامه احداث مجتمع های آبدرمانی دنبال خواهد شد.

استاندار اردبیل به ضرورت فعال سازی گردشگری در فصل زمستان نیز تاکید کرد و بیان داشت: احداث پنج پیست اسکی برنامه ریزی شده و باید بتوان اردبیل را به قطب ورزش های زمستانی کشور تبدیل کرد.

بهنام جو مطالعه 25 سایت سرمایه گذاری گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان را اقدامی مثبت توصیف کرد و خواستار استفاده از تمامی ظرفیت های گردشگری استان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی شد.

وی با تاکید به قابلیت های بخش گردشگری در اشتغال زایی اضافه کرد: در سال جاری تحقق 20 هزار فرصت شغلی در استان برنامه ریزی شده بود که سهم گردشگری حدود 600 مورد است و این رقم قابل قبول نبوده و  در سال های آینده باید افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز