خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره منابع طبیعی شمیرانات خبرداد:

47 هزار متر مربع از اراضی ملی شمیرانات از ید متصرفین خارج شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۷۸۸

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: 47 هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان به ارزش تقریبی 95 میلیارد تومان از ابتدای امسال از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن شکری با اعلام این مطلب افزود: حدود هشت هزار متر مربع از این اراضی شامل پنج مورد تخلف در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بازپس‌گیری و بیش از 39 هزار متر مربع دیگر این اراضی در اجرای 11 حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضایی رفع تصرف شد. 

وی افزود: با هدف حفظ انفال از ابتدای امسال برای آزادسازی 101 هزار متر مربع اراضی ملی 21 فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مساحت زیادی از اراضی ملی این شهرستان در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست واقع شده است اظهار داشت: براساس تکالیف قانونی اقدامات لازم برای رفع تصرفات اراضی ملی که در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست واقع شده برعهده محیط زیست است که در این خصوص از ابتدای امسال 60 فقره تخلف برای 158 هزار متر مربع اراضی ملی که در این محدوده‌ها واقع شده و مورد تصرف قرار گرفته را برای اقدامات قضایی و پی‌گیری‌های لازم جهت رفع تصرفات انجام شده و به اداره محیط زیست شمیرانات ارسال شده است. 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات حفاظت از عرصه‌های ملی را از وظایف اصلی مجموعه منابع طبیعی دانست و یادآور شد: به خاطر موقعیت و شرایط خاص شمیرانات اراضی ملی این شهرستان از ارزش بالایی برخوردار است که به همین منظور اکیپ‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با انجام عملیات گشت و مراقبت تغییر و تحول بر روی عرصه‌های ملی منطقه را تحت نظارت داشته و به محض وقوع و مشاهده هرگونه تخریب و تصرف برخورد قانونی با متخلفین و متصرفین به این عرصه‌ها صورت می‌گیرد. 

شکری همکاری و همیاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در حفاظت از انفال در عرصه‌های ملی را مهم برشمرد و نقش مشارکت مردم را در این زمینه بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی متعلق به همه نسل‌هاست ضرورت ایجاب می‌کند تا عموم مردم در حفظ و نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی کوشا باشند.

وی با تشکر از مساعدت و همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی در حفظ و حراست از عرصه‌های ملی از عموم مردم درخواست کرد ضمن رعایت نکات ایمنی در هنگام مراجعه به عرصه‌های جنگلی و مرتعی از روشن کردن آتش در این عرصه‌ها خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتب را از طریق شماره‌تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز