خبرگزاری کار ایران

رئیس کارگروه هواشناسی استان خبر داد:

ورزش باد با سرعت 90 کیلومتر در سیستان/ غلظت گرد و غبار در زابل 5 برابر حد مجاز

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۱۲۹

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت از امروز تا چهارشنبه شدت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، علی ملاشاهی با بیان این مطلب درباره آخرین وضعیت آب و هوای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و در ادامه وزش بادهای 120 روزه سیستان از امروز تا چهارشنبه شهرستان‌های شمالی استان شاهد سرعت و شدت وزش باد است.

رئیس کارگروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه غلظت گرد و غبار امروز در زابل به 5 برابر حد مجاز رسیده است، تصریح کرد: بیشترین سرعت باد ثبت شده در منطقه سیستان تا این ساعت 90 کیلومتر بر ساعت بوده و پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا روز چهارشنبه تداوم داشته باشد؛ و در روز پنج شنبه و جمعه از شدت باد در این منطقه کاسته شود.

وی ادامه داد: در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و در برخی ارتفاعات شامل شهرستان‌های سرباز، راسک و نیک شهراحتمال  رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته دلگان با 49 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و زاهدان  با حداقل دمای 25 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

رئیس کارگروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دریای عمان هم در این ایام مواج و متلاطم است و همچنین به علت وزش باد در سواحل مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار و گرد و خاک قابل توجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز