خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبرداد:

زادگاه امیرکبیر پذیرای سالانه ۳۵ هزار گردشگر

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۲۱۲

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از حضور سالانه ۳۵ هزار گردشگردر روستای هزاوه اراک خبرداد.

به گزارش ایلنا از اراک، سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی گفت: روستای هزاوه شهرستان اراک زادگاه میرزا تقی خان امیر کبیر و روستای بکر گردشگری استان مرکزی است که سالانه پذیرای ۳۵ هزار گردشگر است.

حسینی با بیان اینکه روستای هزاوه در یک ناحیه کوهستانی، بر روی شیب دامنه‌ها استقرار یافته و بافت آن سنتی و سکونتگاه‌های آن متراکم است، افزود: روستای هزاوه با آثار تاریخی به‌جامانده از دوره‌های اشکانی و ایلخانی یکی از جاذبه‌های بکر گردشگری استان مرکزی است.

وی اضافه کرد: این روستا از شمال شرقی به تپه هزاوش و از جنوب به دره مون و گهور محدود می‌شود و آب‌وهوای آن در فصول بهار و تابستان معتدل و در زمستان سرد است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: از جاذبه‌های گردشگری روستای هزاوه می‌توان به طبیعت زیبا و باغات انگور آن اشاره کرد و همچنین امامزاده سلطان سید احمد (ع) که جد بزرگ مقام معظم رهبری، منزل امیرکبیر و مسجد شبستان دار از بنا‌های تاریخی این روستا دانست.

وی بیان کرد: روستای هزاوه حدود ۲ هزار نفر جمعیت دارد و شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و دامپروری است و محصولاتی، چون انگور، کشمش، ترخینه، باسلق و شیره انگور تولید می‌کنند که هر ساله جشنواره‌ای به نام جشنواره انگور هزاوه برگزار می‌شود و صنایع‌دستی، چون قالی‌بافی در آن رواج دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز