خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

ورزش تبریز در مسیر سقوط / تضعیف ورزش "قهرمانی" به بهانه حمایت از ورزش "همگانی"

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۷۰۶

به نظر می رسد تلاش برخی افراد مسئول غیر ورزشی در تبریز ، ورزش ریشه دار و با قدمت این شهر را به سمت افول و ضعف کشیده و ادامه این روند زنگ خطری جدی برای ورزش تبریز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از اینکه سازمان ورزش شهرداری تبریز پس از سالها تلاش توانسته بود در زمینه بسکتبال و والیبال در کشور به جایگاه ویژه ای دست یابد و با بسکتبال، قهرمانی در سطح اول بسکتبال ایران را تجربه کند، شورای شهر در اقدامی عجیب و غیرکارشناسی، شهرداری تبریز را از تیمداری در لیگ‌های حرفه ای منع کرد و با از دست رفتن سهمیه بسکتبال لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا، در اقدامی جدید تیم والیبال شهرداری تبریز را نیز به ارومیه انتقال داد تا بدین ترتیب تیم های ورزشی عنوان دار تبریز رو به نابودی بگذارند.

بعد از انحلال تیم قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران (شهرداری تبریز)، تیم فوتبال شهرداری تبریز نیز با سابقه چندین ساله به بخش خصوصی واگذار شد و آخرین اقدام افراد غیر ورزشی شورا، انتقال امتیاز شهرداری تبریز به ارومیه بود تا به طور رسمی والیبال و بسکتبال را در این شهر نابود کرده باشند و تبریز دیگر جایی در این عرصه ورزشی نداشته باشد.

تبریز خاطرات خوبی از والیبال و بسکتبال دارد؛ روزهایی که بسکتبال تبریز در سطح کشور حرفی برای گفتن نداشت، با آمدن بهزاد افرادی و مهران حاتمی به بسکتبال تبریز ، این ورزش در شهر پیشرفت دوچندانی داشت تا به مهمترین و بهترین عنوان خود در سطح اول بسکتبال کشور دست یابد و آقایی کنند.

اما بعد از قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری تبریز تحت هدایت مهران حاتمی، این تیم نه تنها برای فصل بعد لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا آماده نشد بلکه با تلاش افراد غیر ورزشی کار به نابودی و انحلال کشیده شد و جای خود را در جام باشگاه های آسیا به تیم پتروشیمی داد تا آرزوهای جامعه بسکتبال تبریز رو به نابودی کشیده شود.

اما بعد از تیم بسکتبال شهرداری تبریز ، حرکت جدید شورای شهر به سمت والیبال سوق یافت و بالاخره بعد از ماه ها تلاش توانستند طرح انتقال تیم والیبال شهرداری تبریز به ارومیه را به تصویب برسانند تا دیگر سالن شهید اقدمی تبریز شاهد حضور ۲ الی ۳ هزار نفری والیبال دوستان تبریز در هر بازی نباشد و به طور رسمی والیبال تبریز نیز بعد از آن شور و اشتیاق فراموش نشدنی و آقایی در لیگ والیبال ایران از کل والیبال کشور و به خصوص رقیب و برادر دیرینه خود والیبال ارومیه عقب مانده و به طور رسمی دیگر نامی از تبریز در سطح اول والیبال کشور دیده نشود.

حالا چرا اعضای شورای شهر تبریز با شعار حمایت از ورزش همگانی تلاش داشتند ورزش قهرمانی را در این شهر نابود کنند ، مشخص نیست اما آنچه مشخص است بعد از نابودی ورزش قهرمانی در سازمان ورزش شهرداری، اقدام خاصی نیز در زمینه ورزش همگانی دیده نشده است و برنامه خاصی برای خانواده ها وجود ندارد و حتی می توان از ممنوعیت بازی والیبال در برخی پارک ها از جمله ایل گلی به عنوان اقدامی نسنجیده یاد کرد.

حال چرا سازمان ورزش شهرداری تبریز به جای هزینه کردن برای تیم های نابود شده بسکتبال ، فوتبال و والیبال برای ورزش همگانی خرج چندانی نکرده، سئوالی است که باید مسئولان و تصمیم سازان شورای شهر به آن پاسخ دهند.

گزارش از : سجاد قربانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز