خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان قزوین خبر داد:

طبق مستندات اولین واقف کشور از قزوین بوده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۱۴۳

فرماندار شهرستان قزوین گفت: طبق مستندات موجود خانم خدیجه بنت بدیها در ۹۳۰ سال پیش، اولین واقف کشور از قزوین بوده است که با وقف قناتی در جهت رفاه عموم مردم، میراث گران بهایی از خود بجای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ‍ فرماندار شهرستان قزوین در جلسه دیدار با کارکنان اداره اوقاف شهرستان که  به مناسبت روز وقف برگزار شد گفت: طبق مستندات موجود خانم خدیجه بنت بدیها در ۹۳۰ سال پیش، اولین واقف کشوراز قزوین بوده است که با وقف قناتی در جهت رفاه عموم مردم، میراث گران بهایی از خود بجای گذاشته و نام ایشان محرکی برای ایجاد انگیزه در واقفان است.
وی افزود : مردم ایران به دلیل جوهره و ذات پاک با شنیدن نام خدا، پیغمبر و ائمه اطهار ناخودآگاه تمایل به عمل خیر خواهانه دارند که اوقاف موظف است با تحقیق و پیگیری ، مسیر صحیح و مشخصی برای اعمال خدا پسندانه در عین آگاهی را برای مردم فراهم نماید.
شفیعی تصریح کرد: یکی از رسالت های مهم و تاثیر گذار اوقاف بررسی و جلوگیری از خرافه پراکنی و ترویج مقدس سازی نا آگاهانه است که این مسائل باور های مردم را نشانه گرفته که در صورت عدم برخورد بصورت یک فرهنگ از نسلی به نسل دیگر منتقل خواهد شد.
فرماندار قزوین در پایان گفت: اطلاع رسانی و شفاف سازی در مورد هزینه کرد های اوقاف و به تصویر کشیدن تاثیرات رفاهی و اجتماعی موقافات در زندگی  مردم باعث افزایش انگیزه در امر وقف و ترویج این فرهنگ مقدس خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز