خبرگزاری کار ایران

آیت الله رئیسی:

ضرورت اجتناب ناپذیر اصلاح نظام بانکی/ قوانین رونق کسب و کار و پیشگیری از واردات اجرا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۳۴۷

رئیس قوه قضایی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: نقدینگی باید به سمت تولید و حمایت از تولید کننده واقعی حرکت کند چرا که در این صورت نگرانی تولید کننده کاهش خواهد یافت و منجر به رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز در سفر یک روزه به البرز و با حضور در شورای‌اداری استان، گفت: پاسداشت مردمی که همیشه همراه نظام هستند، اجرای عدالت اداری و مبارزه با فساد اداری است و مدیران بدانند وظیفه اصلی آنها اجرای عدالت اداری و مبارزه با فساد اداری است لذا زیبنده نیست در تمام استانها که مردم توقع نظام اداری کارآمد دارند نتوانند گره گشای زندگی و مشکلات مردم باشند.

وی افزود: با وجود قانون عادلانه، مجریان عادل به هیچ عنوان اجازه دور زدن قانون و نقض قانون را نخواهند داد در این صورت شاهد افزایش اعتماد مردم به نظام خواهیم بود و محصول نظام کارآمد افزایش امنیت مردم را به دنبال خواهد داشت.

این مقام قضایی با تاکید بر نظارت لازم داخل دستگاه‌ها، اظهار داشت: نظارت در سازمان های برون دستگاهی انجام می شود اما لازم است برای پیشگیری از روند بی قانونی دستگاه‌ها، حراست ها و ناظرین که چشم مدیران هستند از عیوب آنها جلوگیری کنند چرا که حراست نباید نسبت به نارسایی دستگاه‌ها بی توجه باشند.

آیت الله رئیسی با اشاره به تاکید رهبر در ارتباط با رونق تولید گفت: این مهم به طور کامل در کشور احساس شده است اما باید به بهبود قانون کسب و کار منجر شود و این قانون بهبود فضای کسب و کار از موانع تولید با راهکار لازم، پیگیری شود.

وی گفت: چرا باید قانونی که فضای کسب و کار را رونق خواهد داد، اجرا نمی شود؟

رئیس قوه قضاییه با عنوان اینکه فرمایشات رهبری، منشور کامل رونق تولید است، گفت: اگر اوامر و تدابیر مورد تاکید رهبری را مدیران اجرا کنند، منشور جامع برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید خواهد بود.

رئیسی گفت: از اینکه اختلافات مراکز تولیدی بخش خصوصی و دولتی در شوراهای حل اختلاف دنبال شود، استقبال می کنیم و اعلام می کنم شوراهای حل اختلاف استانها برای واحدهای تولیدی فعال شود و علاوه بر شورای گفت و گو که مذاکرات این دو بخش است، اختلافات نیز در همین زمینه حل شود.

وی گفت: ما استقبال خواهیم کرد که در قراردادها اگر اختلاف به داوری کشیده شود، مساله در اتاق بازرگانی داوری گردد و به حوزه قضایی کشیده نشود که منجربه کاهش ورودی پرونده خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده دادگاه های اقتصادی از نظر کارشناسان اقتصادی گفت: این موضوع رسمیت ندارد اما مجموعه اقتصادی و کارآفرینان و افرادی که مشورت آنها به کشف حقیقت کمک کند از طرف مجموعه قضایی استقبال می شود چون تصمیم و حکم قاضی صحت و سقم بیشتری خواهد داشت.

رئیسی در ارتباط با قوانین بانکها، اظهار داشت: در مورد نظام بانکی مسایل بسیاری وجود دارد لذا اصلاح امور اقتصادی بدون اصلاح نظام بانکی مقدور نیست.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی ضرورت اجتناب ناپذیر است ادامه داد: اعطای تسهیلات به تولید کننده و نه به دلالان باعث افزایش نقدینگی می شود که برای اقتصاد کشور خطرناک است.

وی تصریح کرد: نقدینگی باید به سمت تولید و حمایت از تولید کننده واقعی حرکت کند چراکه در اینصورت نگرانی تولید کننده کاهش خواهد یافت و منجربه رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر عملیاتی شدن حمایت از تولیدکننده، گفت: حمایت قانونی، حمایت قضایی، حقوقی و حمایت تسهیلات و مالی باید مورد توجه مدیران باشد.

آیت الله رئیسی گفت: شرایط در بیمه، مالیات، عوارض به گونه ای تنظیم شود که تولیدکننده در فشار قرار نگیرد و در این راستا آمادگی داریم با تشکیل کارگروه با حضور دستگاه قضایی، استانداری، اتاق بازرگانی، بخش های صنعتی و کشاورزی به همراه نماینده مجلس برای آسیب شناسی، تشکیل شود که با تدابیر ویژه از توقف و کند شدن تولید کاسته شود.

وی در ادامه به صادرات نیز اشاره کرد و گفت: کاهش واردات به ویژه کالاهایی که در کشور تولید می شود در قانون آمده است اما مشکل در اجرای قوانین است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رئیسی در مورد انتقال زندان های البرز به خارج از شهرها، اظهار داشت: معتقد به این مهم هستیم و لازم است استانداری و شهرداری با اجرای سازوکار لازم در این مورد سرعت دهند اما اصل مهم کاهش جمعیت کیفری است و اجرای عدالت اداری و مبارزه با فساد اداری در کاهش زندانی موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز