خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

نهال‌کاری و خشکه چین در تمامی حوزه های صندوق توسعه در هفته منابع طبیعی اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۳۹۶

پنجمین جلسه هماهنگی هفته منابع طبیعی و ابخیزداری با حضور اعضا در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، در این جلسه امید ذاکری اظهارکرد: طی هفته منابع طبیعی در تمامی حوزه های صندوق توسعه ملی باید عملیات نهال‌کاری و خشکه چین باحضور دهیاران، بخشداران و گروه‌های مردم نهاد و جوامع محلی اجرا شود.

وی ضمن تاکید بر باشکوه برگزار کردن هفته منابع طبیعی در استان هرمزگان افزود: برنامه های فرهنگی و شاد برای این هفته درنظر گرفته شود تا بتوانیم تمامی گروه‌های سنی را در این برنامه ها مشارکت دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان تاکید کرد: تمامی شهرستانها مستندات برنامه های اجرایی را روزانه به اداره کل ارسال کرده و مانور یگان حفاظت و اطفا حریق در یکی از نقاط بحرانی شهرستان بندرعباس برگزار شود. 

 در ادامه این نشست رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بندرعباس از اجرای کمربند سبز در روستای سرخون و برتوم و کاشت نهال توسط بسیج در این روستاها خبرداد. 

همچنین رئیس اداره آموزش و ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی از عضویت تمامی همکاران منابع طبیعی در سامانه همیاران طبیعت خبرداد و گفت: حضور دانش آموزان و گروه‌های مردم نهاد به عنوان همیاران طبیعت بسیار چشمگیر است که باید از برترین های منابع طبیعی در این هفته تقدیر شود زیرا همراه و همیار طبیعت و منابع طبیعی هستند. 

در پایان این نشست مکان روز درختکاری نهایی شده و هماهنگی های لازم جهت برگزاری باشکوه روز درختکاری با حضور مردم و مسئولان انجام شد.

صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی پیشگام درکمک به خصوصی سازی شرکت های تعاونی عضو این صندوق ها 

رییس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت: صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی را از پیشگامان کمک به خصوصی سازی شرکت های تعاونی عضواین صندوق ها دانست.

عیسی برخورداری پور افزود: صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی به عنوان یکی از محورهای اساسی رشد وتوسعه،نقش مهمی در توسعه اقتصادی عرصه های منابع طبیعی داشته،درکشور ما عرصه های منابع طبیعی یکی از مهمترین بخش های اقتصادی است که درصد چشمگیری از تولید واشتغال را در برمی گیرد. 

وی گفت: این امر باعث پررنگ شدن مبحث توسعه پایدار در بخش های منابع طبیعی شده است. منابع طبیعی پایدار نقش مهمی در حفظ منابع تولیدی، تنوع زیستی،تضمین سلامت محیط زیست و دیگر جنبه های تولید محصولات کشاورزی دارد.

برخورداری پور افزود: صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی،تحولات مستمر و همه جانبه ای که در چارچوب آن ظرفیت ها و توانایی های اجتماعی روستایی در قالب شرکت های تعاونی جهت رفع نیازهای مادی ومعنوی ومشارکت موثر در فرآیند ها شکل می‌گیرد و بر سه اصل توانمندسازی ،ظرفیت سازی وامنیت اکولوژیک،امنیت اجتماعی واقتصادی برای شرکت تعاونی های عضو و همچنین حفاظت از سرمایه های طبیعی ،اجتماعی و انسان ساخت استوار امر ضروری وکمک به خصوصی سازی شرکت های تعاونی دارای ظرفیت خوبی هستند.

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت: صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی با به عضویت گرفتن شرکت های تعاونی فعال در عرصه های منابع طبیعی وبا حمایت کردن از تولیدات روستایی جزء پیشگامان خصوصی سازی درکشور هستندکه تولید کننده محصولات فرعی گیاهی وجنگلی جدید وبازارهای تازه بوده،سرمایه گذاری در حوزه منابع طبیعی را رونق می بخشندو به تقویت و هدایت توسعه بخش منابع طبیعی می پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز