خبرگزاری کار ایران

فعالیت بیش از ۳۰هزار نفر ساعت در سازمان آرامستان‌های کاشان/ اجرای تمام موازین دینی برای فوت شدگان ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۵۰۳

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کاشان گفت: تمامی موازین دینی به صورت کامل برای فوت شدگان ویروس کرونا انجام شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، غلامعلی ساران با بیان اینکه اجازه شرعی برای تیمم بیماران کرونایی وجود داشت ولی هیچ کدام از متوفیان در این مدت بدون غسل دفن نشده اند اظهار داشت: یکی از نخستین مجموعه ها که به محض شیوع ویروس کرونا وارد عمل شد، شهرداری کاشان و یکی از بخش های این نهاد عمومی که در این ارتباط تمهیدات مختلفی در نظر گرفت سازمان آرامستان‌ها بود.

وی انجام‌فعالیت وخدمات رسانی بیش از ۳۰هزار نفر ساعت توسط این سازمان در ایام شیوع ویروس کرونا خبر داد و افزود: ضدعفونی متوفیان، کفن وکاور و رعایت الزامات بهداشتی هنگام تماس با متوفی، حفر عمیق تر قبور، استفاده از آهک برخی از اقدامات صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها با تاکید مجدد مبنی بر ممنوعیت دفن اموات در آرامستان های سطح شهر و الزام قانونی آن قبل از شیوع کرونا از بی توجهی مدیران آرامستان ها خصوصا در شرایط موجود به شدت انتقاد و تصریح کرد: ضرورت اهتمام جدی تر اداره اوقاف وامورخیریه کاشان و حمایت های قانونی جهت برخورد با این تخلفات را خواستار شد.

ساران با یادآوری نشست مشترک شهرداران وبخشداران منطقه فرهنگی کاشان بزرگ عنوان کرد الزامان وتمهیدات بهداشتی در مراحلی نظیر تغسیل وتدفین متوفیان یکی از دغدغه‌های متولیان امر برای جلوگیری از انتشار ویروس هنگام حمل و دفن جسد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز