خبرگزاری کار ایران

یاسرفیضی:

تشکل‌های تولیدی بخش خصوصی برای تشکیل کنسرسیوم صادراتی به مرزنشینان بپیوندند

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۰۷۳

رئیس کمیسیون تخصصی مرزنشینان اتاق تعاون ایران:بنگاه‌های کوچک و متوسط، اغلب با مشکلات قابل توجهی، به ویژه در ورود به بازارهای خارج از کشور، مواجه هستند

  به گزارش ایلنا ، یاسر فیضی رئیس کمیسیون تخصصی مرزنشینان اتاق تعاون ایران با توجه به تدوین نقشه راه توسعه صادرات کشور از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و ضرورت نگاه یکپارچه و واحد به موضوع صادرات و همچنین صادرات کالا با تنوع و ارزش افزوده بیشتر، گفت :  تشکل‌های مرزنشینان در استان‌های مرزی آمادگی همکاری برای دسترسی به بازارهای کلیدی را در قالب اتخاذ یک استراتژی میان مدت و بلند مدت با بخش خصوصی دارند .

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرزنشینان خراسان رضوی افزود بنگاه‌های کوچک و متوسط، اغلب با مشکلات قابل توجهی، به ویژه در ورود به بازارهای خارج از کشور، مواجه هستند و در این زمینه، کنسرسیوم صادرات  نه تنها به اعضای خود در زمینه حضور در صادرات کمک می‌کند، بلکه می‌تواند مزیت‌های قابل توجه دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

عضو شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان رضوی کاهش ریسک اعضای کنسرسیوم و در نهایت بهبود سودآوری و نیز صرفه جویی در هزینه‌های اداری، از نظر حمل و نقل، انبار کردن و بالاتر از همه زمان  مرتبط شدن با تجمیع دانش فنی و آشنایی اعضا با استانداردهای فنی و کیفی مورد تقاضای بازارهای صادراتی را از مزایای تشکیل کنسرسیوم صادراتی برشمرد. 

فیضی افزود : ایجاد شبکه ها ،خوشه ها و کنسرسیوم ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است لذا باید باور نیاز به شبکه سازی خصوصا در بنگاه‌های تولیدی ایجاد شود و بنگاه‌ها به سمت صادراتی شدن پیش بروند.

وی تاکیدکرد:  از این رو با توجه به وجود ظرفیت‌های لازم و زیرساختهای موجود  در تعاونی‌های مرزنشینان این آمادگی برای همکاری با بخش خصوصی وجود دارد و تشکل‌ها می‌توانند به اطلاعات مختلف تجاری دسترسی داشته باشند و به دلیل غیرانتفاعی بودن بدون هیچ شائبه‌ای به عنوان محور کنسرسیوم عمل کنند.

وی  همچنین گفت : تصمیم‌گیری از سوی تشکل‌ها در خصوص نوع کنسرسیوم تجاری می‌تواند باعث تضمین موفقیت آینده کنسرسیوم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز