خبرگزاری کار ایران

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف کرمانشاه

نزاع خونین و درگیری مسلحانه اهالی یک روستا به سازش انجامید

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۵۵۵

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: با تلاش و میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف استان، نزاع خونین اهالی یک روستا در ستاد تالیف به سازش منجر شد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، جبار تجری رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه اظهار داشت: در یکی از روستاهای حومه کرمانشاه در بهار سال 98 به دلیل اختلاف در استفاده  از مرتع دو طایفه با هم درگیر و در این میان اختلاف بالا می گیرد تا اینکه طرفین به وسیله اسلحه به همدیکر شلیک می کنند که باعث مجروح شدن عده ای از اهالی روستا و تخریب بسیاری از وسایل زندگی و شخصی اهالی روستا می شود. متاسفانه این درگیری چندین شبانه روز ادامه داشت.

رئیس شورای حل اختلاف استان در ادامه افزود : به لطف خدا و تلاش اعضای شورای حل اختلاف و فرماندار و بخشدار درگیری خاتمه و طرفین به دادگاه معرفی و متخلفین راهی زندان می شوند. اما مجددا درگیری در فروردین ماه سال جاری بالا می گیرد که قریب 4 شبانه روز به طور مسلحانه ادامه می‌یابد که در این  بین چندین نفر به دلیل اصابت گلوله زخمی و بالغ بر بیست خانوار لوازم منزل‌شان تخریب می شود وحتی چند قبر از قبور روستا نیز تخریب شد .

وی ادامه داد : این روستا بالغ بر 60 خانوار و یکی از روستاهای قطب کشاورزی و دامداری شهرستان کرمانشاه است که به دلیل همین درگیری ها روستا در حال تخلیه بود و در این مدت نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی درگیر ماجرا بود تا اینکه به درخواست فرماندار و ریاست دادگستری و دادستان پرونده به شورای حل اختلاف استان کرمانشاه شعبه 44 با ریاست آقای عربی و مجموعه همکاران تحت امر ارجاع شد و در نهایت به لطف خدا و با تلاش‌های شبانه روزی اعضای شعب و متفذین و محاسن سپیدان محلی و فرماندار محترم و بخشدار این منطقه طرفین رضایت بی قید وشرط خود را اعلام کردند و در روستای فوق مجددا زندگی عادی و سکونت برقرار شد و تمامی منازل تخریب شده مرمت و بازسازی شدند .

تجری در پایان تصمیم خوب اهالی روستا که به درگیری پایان دادند و برای این روستا آبرو و امنیت خریدند را قابل تقدیر دانست و افزود: گذشت معامله با خداست و در اینگونه اتفاقات به ویژه در حل اختلاف باید همیشه پیامبر اکرم (ص) را الگو و اسوره خود قرار دهیم و به خاطر خداگذشت کنیم، چرا که این یک معامله با خداست وخطاب به 2 طایف گفت : اختلاف گذشته را نادیده بگیرید و همانند گذشته باهم برادر و در کنار هم باشید .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز