خبرگزاری کار ایران

مجیری مطرح کرد:

امیرکبیر 2 به کمک صنعتگران اصفهانی می‌آید/ راه اندازی بازارهای تخصصی محله ای

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۳۵۵

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: در نظر داریم در سال جدید بنا به وظیفه ای که کارگروه ستاد تنظیم بازار بر عهده شهرداری های کلانشهرها گذاشته است، بازارهای تخصصی محله ای را راه اندازی کنیم.

به‌گزارش ایلنا از اصفهان، محمد مجیری با اشاره به دو ماموریت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان، ماموریت اول را ساماندهی 120 هزار واحد صنفی با پروانه و بدون پروانه در شهر اصفهان عنوان و اظهار کرد: برخی از این اصناف به طور صحیح مستقر نشده اند و وظیفه اصلی شهرداری در راستای ساماندهی این اصناف است تا بخشی از اصناف مزاحم را در شهرک ها مستقر کند.

وی ادامه داد: ماموریت دوم این سازمان این است که باید محصول را مستقیم از باغدار و کشاورز بدون واسطه به مصرف کننده نهایی برساند که در این زمینه میدان مرکزی میوه و تره بار 25 سال پیش افتتاح شده و تاکنون وظیفه خود را انجام می دهد و بازارهای روز کوثر شهرداری به کمک شهرداری آمده و فضایی ایجاد کرده تا محصولات مورد نیاز مردم از واحد تولیدی به مصرف کننده برسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان افزود: در نظر داریم در سال جدید بنا به وظیفه ای که کارگروه ستاد تنظیم بازار بر عهده شهرداری های کلانشهرها گذاشته است، بازارهای تخصصی محله ای را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شش ماه است با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، گفت: از روزهای اول ضدعفونی بازارها را داشتیم، توزیع ماسک و دستکش در بازارها صورت گرفت تا مردم نیازهای خود را با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی تامین کنند.

مجیری ادامه داد: در راستای مقابله با کرونا از پرسنل سازمان هم تست پی سی آر گرفته شد و چند نفر از همکاران مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند که با قرنطینه در منزل به کار برمی گردند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان یادآور شد: در این شرایط، برخی بازارها از جمله گل و گیاه همدانیان به علت تعطیلی دچار آسیب اقتصادی شد. در شهرداری مرکزی بخش اقتصادی ستاد مقابله با کرونا تشکیل و برای مواردی از این نوع در ستاد مطرح و تصمیمات خوبی گرفته شد.

مجیری تصریح کرد: بودجه 290 میلیارد تومانی در پایان سال قبل برای سال 99 سازمان مصوب شد که جهش سه برابری داشت. تامین هزینه و اجرای پروژه های سازمان تا پایان سال در این شرایط اقتصادی بسیار مشکل است اما کمک همکاران من در سازمان این امید را می دهد که گام به گام این مراحل را پشت سربگذاریم و در پایان تحقق بودجه درآمد و هزینه را داشته باشیم.

جابجایی 20 واحد پرنده فروشی از شهر اصفهان

وی در مورد پروژه های سال جدید سازمان اظهار کرد: یکی از مواردی که در کارگروه امنیت سلامت غذایی مطرح بود موضوع جدا شدن مکان پرندگان ذبحی از شهر است چون به بافت مسکونی نزدیک و مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده بود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: در همین راستا مکانی را در شهر اصفهان آماده کردیم و 20 واحد پرندگان ذبحی دارای آلودگی بهداشتی شناسایی شد و جلسات متعددی را با اصناف برگزار کردیم تا نهایتا مجموعه ای ساخته شود.

افزایش قیمت ها افتتاح بازار گل ارغوان را به تعویق انداخت

مجیری در مورد به تعویق افتادن زمان بهره برداری از بازار گل و گیاه ارغوان اظهار کرد: با توجه به مشکلات و افزایش قیمت ها، بهره برداری بازار گل و گیاه ارغوان با مشکلاتی روبرو شد و افتتاح آن به تعویق افتاد که امیدواریم در سال 1400 شاهد راه اندازی بازار باشیم.

وی به راه اندازی کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اشاره و تصریح کرد: صادرات محصولات استان اصفهان از این طریق صورت می گیرد و یکی از موارد مهمی که در ایجاد بازار گل و گیاه بین الملل ارغوان دیده شد ایجاد شرکت های مدیریت صادرات است تا صادرات گل سرشاخه، ماهیان و پرنده های زینتی را از طریق کارگو ترمینال انجام دهیم. در آینده نزدیک که این واحدها به بهره برداری برسد شاهد صادرات این محصولات و تقویت شرکت های مدیریت صادرات از طریق شهرداری هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: شهرک طلا در شهرک صنعتی جی، با تعامل بین شهرداری و صنف تولیدکننده طلا و نقره باید ساخته شود که جلسات متعددی در این راستا داشتیم و در کمیسیون ماده 5 مطرح شده و در حال دریافت مجوزهای لازم هستند تا هرچه زودتر زمین که جانمایی شده تملک کنند و با کمک شهرداری اصفهان این امر تحقق یابد.

وی اظهار کرد: سال 99 به سال جهش تولید نامگذاری شده و در این راستا معتقدیم حمایت از صنعتگران شهر اصفهان به خصوص در شهرک امیرکبیر باید جدی باشد که طی جلساتی با صنوف مربوطه قرار است شهرک امیرکبیر 2 در اصفهان ساخته شود چون کارگاه ها در امیرکبیر رو به اتمام است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان بیان کرد: در آینده نزدیک واحدهای عرضه خورده سنگ در خیابان بعثت برای ساماندهی به زمین 14 هکتاری در کنار رینگ چهارم در جاده حبیب آباد انتقال پیدا می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز