خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

رشد چشمگیر ثبت نام رشته های مهارتی در مدارس شهرستان گناباد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۸۵۷

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناباد از میانگین رشد و ثبت نام مدارس شهرستان به سمت رشته های مهارتی با افزایش از ۳۷ نفر به ۱۴۵ نفر خبر داد.

حسین احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: در مجموعه وزارت آموزش و پرورش از سال 1394 آنچه به جد پیگیری می‌شود کاهش رشته های نظری و ترجیحا رشته های علوم تجربی است.

وی ادامه داد: وزارت کشور در نظر دارد دانش آموزان را به سمت رشته‌های مهارتی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش مدیریت کند و شهرستان گناباد همسو با برنامه وزارت کشور و طبق انعقاد تفاهم نامه با استان باید به سمت توسعه متوازن حرکت کرده و دانش آموزان پایه نهم را که به مدارس  متوسطه نظری راه پیدا می کنند ضمن آگاه سازی از کاهش رشته های نظری در دانشگاهها و مدارس به سمت و سوی رشته های مهارتی سوق دهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناباد تصریح کرد: کاهش رشته‌های نظری نه‌ تنها در ایران بلکه یک کار جهانی است و هر ساله سازمان علمی فرهنگی یونسکو برنامه رشته‌های مهارتی را پیگیری می‌کند و در شهرستان گناباد نیز از سال 1394 با حرکت دانش آموزان به سمت رشته های فنی ، مدارس ما در حال حاضر در جایگاه 42 درصد قرار گرفته است .

احمدی گفت: از دلایل مهم انتخاب رشته های مهارتی برگزاری جلسات اولیا و مربیان پایه نهم  در مدارس فنی و حرفه ای ، مدارس بازرگانی و مدارس کار و دانش بوده که اولیا ، دانش آموزان و همکاران با زیرساخت‌ها و توانمندی‌های مدارس آشنا شدند و در تفاهمنامه‌ای هم که با استان منعقد کرده ایم باید به این سمت حرکت کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناباد ضمن تاکید بر دغدغه دانش آموزان و والدین برای آینده شغلی گفت: ضرورت جامعه فعلی تولید و رشته های کارآفرینی است و در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای ما با نیروهایی سرو کار داریم که خروجی آن نیروهای ماهر ، استاد تمام یا نیمه تمام است و خوشبختانه از سال 94 میانگین رشد و ثبت نام مدارس ما به صورت مصداقی از 37 نفر به 145 نفر افزایش داشته و نشان دهنده این است که در روبرو شدن دانش آموزان با بازار از مشکل شغلی برخوردار نخواهند بود و می‌توانند ارتزاق کرده و کسب و کار های تخصصی را در جهت پیشرفت شهرستان دنبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز