خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان :

در صورت اثبات تخلف با محبوس کنندگان کودکان کار در شاهین شهر برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۱۸۲

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در صورت اثبات حبس کودکان کار در شاهین شهر، با متخلفان برخورد می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مرضیه فرشاد در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: هنوز اثبات تخلف و میزان تخلف صورت نگرفته است. در حال بررسی تصاویر ضبط شده دوربین ها هستیم و تا فردا -روز یکشنبه- از طریق روابط عمومی اداره کل بهزیستی بیانیه ای منتشر خواهیم کرد.

روز گذشته -۱۴ شهریورماه- خبری مبنی بر جمع‌آوری کودکان کار شاهین شهر و حبس آنان در اداره بهزیستی شاهین شهر در پیج اینستاگرامی چند نفر از فعالان حوزه کودکان کار منتشر شد.

یکی از این فعالان،« نوید مسائلی » مدیرعامل موسسه طلوع مهر  است. او در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشته است:

«زندانی کودکان کار توسط بهزیستی شاهین شهر اصفهان!!!!....شب گذشته (پنجشنبه 13 شهریورماه) شهروندان شاهین شهر متوجه سر و صدای کودکانی شدند که از زیر زمین اداره بهزیستی شاهین شهر به گوش می رسید. شهروندان بعد از تماس با نیروی انتظامی و آتش نشانی متوجه می شوند، کودکان کاری که از سطح شهر جمع آوری شده بودند در زیر زمین بی نور و نمور و بدون امکانات بهداشتی، ساعت ها محبوس شده اند و.... »

از سوی دیگر و در حالی که این فعال حوزه کودکان  درصفحه شخصی اینستاگرامی‌اش از حبس کودکان کار در زیر زمین ساختمان اداره بهزیستی شاهین شهر خبرمی دهد، یک منبع آگاه در اداره کل بهزیستی استان اصفهان حبس کودکان کار در زیرزمین ساختمان بهزیستی شاهین شهر را تکذیب کرد.

بر پایه این خبر، صبح امروز شنبه -۱۵ شهریور ماه - ایلنای اصفهان در تماس با بهزیستی استان اصفهان،موضوع حبس کودکان کار در زیرزمین این اداره در شاهین شهر را پیگیری کرد.یکی از  مسئولان  این اداره کل که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: این خبر کذب است و ساختمان بهزیستی شاهین شهر اصلا زیر زمین ندارد.

او به ایلنا گفت: جمع‌آوری کودکان کار شاهین‌شهر طی یک طرح ضربتی زیر نظر دادستان و فرمانداری و حضور نیروی انتظامی انجام شده بود تا شهر را از حضور دستفروشان و گل فروشان تمیز کنند.

پس بعد از این مصاحبه، متن کوتاهی از روابط عمومی بهزیستی شاهین‌شهر به دست خبرنگار ایلنا رسید که آماده پاسخگویی در این زمینه است، اما هیچ شماره تماسی به دنبال آن نبود. در این متن هم آمده است:«اینجانب امین عسگری مسئول اداره بهزیستی شاهین شهر، در خصوص متن خبری که با عنوان اتفاق بهت برانگیز در زیرزمین بهزیستی شاهین شهر درج شده است، اعلام می دارم که خبر منتشر شده با واقعیت مطابقت ندارد، لذا آمادگی خود را جهت پاسخگویی مسئولانه در راستای آگاه سازی افکار عمومی و اصحاب رسانه از شرح ماجرای واقعی به همراه مستندات اعلام می نمایم، لذا اگر برای دوستان گرامی در این خصوص شبهه ای وجود دارد، با اینجانب تماس بگیرند تا به صورت حضوری یا غیر حضوری به همراه مستندات در راستای رفع شبهه به ارائه گزارش بپردازم. »

 با این حال شب گذشته مصاحبه ای از مرضیه فرشاد مدیرکل بهزیستی استان اصفهان روی خروجی دو پایگاه خبری منتشر شد که از برخورد جدی با متخلفان صحبت کرده بود. موضوعی که امروز در مصاحبه با ایلنا آن را تایید کرد و گفت: مصاحبه انجام شده تلفنی بود و اعلام کردم با متخلفان برخورد می شود، اما تا این تخلف اثبات نشود، کاری انجام نخواهیم داد.

به گفته فرشاد، اداره کل بهزیستی در حال بررسی فیلم دوربین های مدار بسته بهزیستی شاهین شهر است و فردا نتیجه نهایی در قالب بیانیه از طرف روابط عمومی این اداره منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز