خبرگزاری کار ایران

پرستار بیمارستان مسیح دانشوری تهران خبر داد:

افزایش تعداد و کاهش سن بیماران مبتلا به کرونا / بیماری از آنچه تصور می‌کردیم خطرناک‌تر است

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۵۰۶

پرستار بخش اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری تهران گفت: متاسفانه تعداد بیماران کرونایی با رده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، منیر دهقانی با اعلام این مطلب افزود: شرایط خوبی در موج سوم شیوع بیماری کرونا نداریم. در اردیبهشت تقریبا اوضاع بهتری داشتیم، ولی با شیوع دوباره بیماری در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم، چون تعداد بیماران افزایش و سن مراجعه کنندگان کاهش یافته است.

وی گفت: قبلا بیشتر بیماران افراد کهنسال و سالخورده بودند، اما در حال حاضر شرایط فرق کرده و میانگین سنی بیماران کرونایی به زیر ۵۰ سال رسیده است.

پرستار بخش اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: تعداد بیماران کرونایی با رده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال افزایش یافته است و این اتفاق خوبی نیست.

دهقانی افزود: علت اصلی این اتفاق به بی‌توجهی عده‌ای از مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط می‌شود. بعد از شیوع بیماری در موج اول بسیاری از مردم فکر می‌کردند که بیماری تمام شده است یا عده‌ای اصلا این بیماری را باور نداشتند و آن را شوخی می‌دانستند.

وی گفت: این بیماری خیلی بیشتر از آنچه که در ابتدا فکر می‌کردیم خطرناک است.

پرستار بخش اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری افزود: علت اصلی این اتفاق به دوره‌ای بر می‌گردد که مردم هشدار‌ها را در رعایت بهداشت و زدن ماسک رعایت نمی‌کردند. بیشتر این افراد جوان‌ها بودند که احتیاط نکردند و عواقب این بی احتیاطی باعث افزایش تعداد مراجعه کنندگان شده است.

وی گفت: مردم به خود مراقبتی توجه کنند، تغذیه مناسب و استراحت کافی داشته باشند و اضطراب و استرس نداشته باشند. این موارد بخش فردی ماجراست، ولی جنبه اجتماعی هم اهمیت دارد و باید هشدار‌ها را جدی بگیرند و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به شرایط ایده ال برای کنترل بیماری نزدیک شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز