خبرگزاری کار ایران

استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد مهم‌ترین عامل بروز حادثه در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۳۳۷

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد را از عوامل بروز حوادث عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیلی با آغاز فصل سرما و برودت هوا در استان عنوان کرد: هر سال با شروع فصل سرما، تعداد زیادی از هموطنان به دلیل بی توجهی به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی، دچار حادثه شده یا جان خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز ضرورت فراوان دارد.

اسماعیلی افزود: عدم دقت در نصب صحیح وسایل گاز سوز، توجه نداشتن به باز بودن مسیر دودکش، نداشتن کلاهک H شکل دودکش، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، دقت نکردن در استفاده از تهویه مناسب هوا و کمبود اکسیژن مورد نیاز وسایل گاز سوز با بستن کلیه منافذ در ساختمان‌های بدون سیستم گرمایش مرکزی، استفاده از وسایل غیر مجاز گرمایشی نظیر اجاق گاز و ... برای گرمایش و استفاده نکردن از شیلنگ و بست استاندارد از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث مربوط به گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از مشترکان گاز طبیعی در استان خواست قبل از راه‌اندازی وسیله گاز سوز، از محکم بودن و استحکام دودکش‌های وسایل گازسوز در پشت بام و باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک H شکل اطمینان حاصل کنند و در ادامه با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد، به شیر گاز کنند و محل‌های اتصال به شیر و نیز وسیله گازسوز را برای اطمینان از عدم نشت گاز، با کف صابون امتحان کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز