خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان خبر داد:

صرفه‌جویی شصت میلیارد ریالی در واحد انباشت و برداشت فولاد مبارکه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۸۵

اجرای طرح های جدید جهت بالا بردن ظرفیت انباشت و برداشت و تامین مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید گندله سازی و احیاء مستقیم در دستور کار قرار گرفت.

ایلنا: اجرای موفقیت آمیز پروژه بهینه سازی، تکمیل، نصب و راه اندازی بوم ریکلایمر شماره ۲ در واحد انباشت و برداشت باعثافزایش ظرفیت برداشت از پارکهای واحد موادخام ناحیه آهن سازی تا میزان ۱۰۰۰ تن در ساعت و صرفه جویی ۶۰ میلیار ریالی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صفرپور، رئیس واحد طراحی و اجرای پروژه‌های ناحیه آهن سازی با اعلام این خبرگفت: با اجرای طرح های توسعه و احداثمدولهای جدیداحیاء مستقیم شهید خرازی و با عنایت به این موضوع که هیچگونه توسعه و افزایش ظرفیتی در واحد موادخام و تجهیزات این واحد صورت نگرفته است، اجرای طرح های جدید جهت بالا بردن ظرفیت انباشت و برداشت و تامین مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید گندله سازی و احیاء مستقیم در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ۵/۷ میلیون تن سنگ آهن(نرمه و زبره) مورد نیاز تولید گندله و مباحثمربوط به انباشت، برداشت وانتقال مواد، برآن شدیم تا با نصب و راه اندازی بوم ریکلایمر موجود در انبار ضمن اصلاح تجهیز فوق بتوانیم ظرفیت ارسال مواد اولیه را ارتقاء دهیم.

ایشان با اشاره به حساسیت تامین همزمان سنگ آهن مورد نیاز شرکت که باید با خصوصیات کیفی متفاوت از منابع مختلف تامین گردد و پس از عملیات انباشت باید از پارکها بصورت یک مخلوط یکنواخت و همگن شده‌ای با ترکیب مناسب جهت خطوط تولید تهیه و ارسال گردد، افزود: به علت وجود پاره‌ای از مشکلات لازم بود تا میزان مشخصی از نیاز مواد اولیه در پارکها ذخیره و انباشته شود.

وی افزود: در همین راستا و پیرو درخواست ناحیه آهن سازی و محدودیتهای ظرفیت واحد انباشت و برداشت این امور برآن شد تا نسبت به بهینه سازی، تکمیل طرح، نصب و را ه اندازی دستگاه بوم ریکلایمر جهت بالا بردن امکان برداشت از پارکهای شماره ۱و۲ اقدام نمایدکه در این میان تجهیزات سیستم برق و ابزار دقیق، بطور کامل تعویض و به سیستم plc تغییر داده شد ضمن اینکه سیستم برق رسانی، ترانس و تجهیزات ورودی و خروجی، سیستم هیدرولیک و گریسکاری مجدداً طراحی و بهینه سازی شد.

محسن صفرپور در ادامه با اشاره به ویژگیهای تجهیز راه اندازی شده گفت: قابلیت برداشت ۱۰۰۰ تن گندله در هر ساعت با سایز زیر ۱۸ میلیمتر و برداشت سنگ آهن با دانسیته ۲ تا ۲.۳ تن بر مترمکعب از اهم توانایی‌های این تجهیز می‌باشد که با توجه به وجود نوارنقاله های ۰۲c۰۵ &۰۲c۰۵a در محل نصب و تغییراتی که در شوت خروجی بوم جدید انجام شد امکان شارژ مواد بر روی دو نوار همچنین برداشت همزمان توسط دو دستگاه بوم ریکلایمر وجود دارد که با فراهم شدن قابلیتهای ذکر شده می‌توان از بوم ریکلایمر موجود برای برداشت و ارسال سنگ آهن مورد نیاز واحد گندله سازی استفاده نمود و بوم ریکلایمر جدید را جهت برداشت و ارسال گندله به مدولهای احیاءمستقیم موجود و مگامدولهای شهید خرازی تخصیص داد.

وی تصریح نمود: اجرای این پروژه که با همکاری کارکنان و کارشناسان فولاد مبارکه و پیمانکاران داخلی انجام شد علاوه بر صرفه جویی ارزی و ریالی موجبات تقویت دانش فنی کارکنان شرکت فولاد مبارکه را نیز به همراه داشته است.

ایشان در پایان از مساعدت معاونت‌های طرح و توسعه، خرید، امور مهندسی، مدیریت و کارشناسان ناحیه آهن سازی، مدیریت و پرسنل شرکت مهندسی کویر(پیمانکار پروژه) که در طول اجرای پروژه، نهایت همکاری را داشته‌اند تشکرو قدردانی نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز