خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی:

شخصیت ترافیکی با پایبندی و رعایت هنجارها شکل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۹۴

پایبندی و رعایت هنجارهای ترافیکی توسط افراد شخصیت ترافیکی را شکل می‌دهد که توجه به آن مهم و نبود آن مشکل ساز است.

ایلنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان گفت: پایبندی و رعایت هنجارهای ترافیکی توسط افراد شخصیت ترافیکی را شکل می‌دهد که توجه به آن مهم و نبود آن مشکل ساز است.

به گزارش خبر گزاری ایلنا از اصفهان؛ سرهنگ «حسین غلامی» رییس پلیس راهنمایی ورانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این مطلب گفت: انضباط ترافیکی نوعی عمل به هنجار‌ها، قواعد وآیین نامه‌های راهنمایی و رانندگی است که با میزان پایبندی شهروندان به قوانین و میزان اجتماعی شدن آن‌ها رابطه مستقیمی دارد که به‌طور ویژه باید به آن اهمیت داد.

وی در ادامه افزود: هرچه اجتماعی شدن عمیق‌تر باشد پایبندی به قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی بیشتر و انضباط ترافیکی قوی‌تر و برعکس هرچه اجتماعی شدن سطحی‌تر پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی کمتر بی‌انضباط ترافیکی بیشتر می‌شود.

این مقام مسئول فرهنگ ترافیکی را نیازمند آموزشهای مختلفی دانست و گفت: فرهنگ در ابتدا یه سوی نهاد‌های غیر رسمی مانند خانواده، دوستان وهمسالان وسپس از سوی نهاد‌های رسمی چون مدرسه وحکومتن داده می‌شوند که به نوعی این نهاد مکمل یکد یگرند، هرچه اچتماعی شدن از سوی نهادهای یاد شده، عمیق‌تر باشد انضباط ترافیکی بیشتر و بهتر خواهد بود.

سرهنگ غلامی تصریح کرد: رانندگان وعابرین پیاده با توجه به فرهنگ ترافیکی از یک سو ونظام اجتماعی ترافیکی از سوی دیگر، بر اساس فرایند اجتماعی شدن نسبت به رعایت هنجار‌های ترافیکی پایبند می‌شوند و این پایبندی در شخصیت آن‌ها تاثیر گذاشته و شخصیت ترافیکی را شکل می‌دهد که توجه به آن مهم و نبود آن مشگل ساز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز