خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان هشدار داد:

مرگ حتمی زاینده‌رود با ساخت پالایشگاه در استان چهارمحال‌ و‌ بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۰۱

رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ساخت یک پالایشگاه در منطقه چهارمحال و بختیاری با توجه به واقع شدن این استان درحوضه زاینده رود، آبی برای ایم رودخانه باقی نخواهد گذاشت.

رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ساخت یک پالایشگاه در منطقه چهارمحال و بختیاری با توجه به واقع شدن این استان در حوضه زاینده رود، آبی برای‌ این رودخانه باقی نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، مهدی بصیری با اشاره به اینکه وزارت نیرو و آب منطقه‌ای برای رودخانه و تالاب گاوخونی ارزشی قائل نیست و با فکر فروش آب نسبت به حل بحران زاینده رود بی‌توجه هستند، چرا که هراستان و یا صنعتی پول بیشتری بدهد آب به‌‌ همان سو جاری می‌شود.

وی با اشاره به تصویب ساخت یک پالایشگاه در استان چهارمحال و بختیاری از سوی وزارت نفت، اظهار داشت: ساخت این پالایشگاه سبب برداشت بیشتر آب از زاینده رود می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آبی در پشت سد زاینده رود وجود ندارد و با این شرایط به زودی آب در رودخانه جاری نخواهد شد، افزود: اگر میزان بارندگی ۵۰ درصد بیشتر از نرمال باشد شاید آبی در رودخانه جاری شود، اما اکنون وضعیت زاینده رود بحرانی است.
رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه تا زمانی که بارندگی مناسبی نداشته باشیم نباید به رفع کم آبی زاینده رود امیدوار بود، تصریح کرد: برای جلوگیری از بحرانی‌تر وضعیت رودخانه باید با کاهش میزان مصرف، از واگذاری بیشتر آب خودداری کرد.
وی با اشاره به اعمال راهکارهای ضروری برای احیای زاینده رود، بیان داشت: دولت و وزارت نیرو در این‌باره باید تصمیم گیری کنند، اما یکی از این راهکار‌ها کنترل برداشت‌های بی‌رویه است.
بصیری در خصوص افزایش جمعیت در حوضه زاینده رود، اظهارداشت: افزایش میزان برداشت‌ها در حوزه شهری و آب شرب، انبوه سازی و ساخت پروژه‌های مسکن مهر همچون فولادشهر، بارگذاری بر زاینده رود را بیشتر کرده و شاید بهشت آباد راه حلی برای کاهش این بحران خواهد بود، اما باید مدیریت یکپارچه بر رودخانه اعمال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز