خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان تاکید کرد:

وحدت شورای شهر و شهرداری؛ فرض اولیه اعتلای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۰۴

رییس دورهٔ چهارم شورای اسلامی شهر فردی آشنا با چالش‌ها و مسائل شهرداری و آگاه به سیر و سلوک شوراست.

ایلنا: مرتضی سقائیان‌نژاد در اولین اظهار نظر‌های خود بعد از شهرداری دوره چهارم، با اشاره به اینکه در صورت وجود این همکاری لوایح بدون معطلی در شورا مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد و سریعا در جهت تعالی و پیشرفت شهر به مرحلهٔ اجرا می‌رسند ادامه داد: رییس دورهٔ چهارم شورای اسلامی شهر فردی آشنا با چالش‌ها و مسائل شهرداری و آگاه به سیر و سلوک شوراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، وی اساس حرکت شهرداری را رسیدن به «شهر پایدار» برمبنای اعتمادسازی عنوان کرد و گفت: شهر پایدار برمبنای فرهنگ بومی، توجه به مسائل زیست محیطی و مدنظر داشتن اقتصاد شهر تحقق می‌یابد.

وی افزود: اگر مردم شاهد وحدت رویه مابین منتخبین خود باشند و مشاهده کنند مابین متولیان سیاست‌گذاری و اجرا همدلی وجود دارد، آن‌ها نیز دلگرم می‌شوند، ولی اگر برخلاف این باشد مردم ناراحت می‌شوند.

شهردار اصفهان مدیریت یکپارچهٔ شهری را برخاسته از وحدت میان شورا و شهرداری و وحدت میان مردم و شهرداری دانست و اظهار داشت: باید ابتدا وحدت درونی مابین دست‌اندرکان شهر و شورا به‌وجود آید تا وحدت بیرونی مابین مردم و مسئولین نیز شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه هر عملی در هر حوزه‌ای اعم از فرهنگ، عمران و محیط ریست انجام گیرد، محور آن مردم هستند، گفت: مبنای حرکت شهرداری اعتمادسازی است و این مسئله مشارکت شهروندان در ابعاد مختلف امور شهری را می‌طلبد.

سقائیان‌نژاد به تدوین اطلس نیازمندی‌ها برای مناطق ۱۴ گانه شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان شهری است که بر اساس نقشهٔ راه حرکت می‌کند و برنامه‌ریزی‌های شهرداری با جمع‌بندی اطلس نیازمندی‌ها صورت می‌گیرد. در این راستا تاکنون چهار برنامهٔ پنج ساله در قالب اصفهان + ۲۲، اصفهان ۸۵، اصفهان ۹۰ و اصفهان ۹۵ تدوین شده است که هر یک از این برنامه‌ها حتی پس از تصویب بار‌ها مورد بازنگری قرار گرفته‌اند.

وی ثبات مدیریت را در ارگان‌های سیستماتیک و برنامه محور در کشورهای توسعهٔ یافته جهان امری رایج دانست و افزود: در سیستم‌هایی که مسیر حرکت بر مبنای برنامه‌ریزی باشد، ثبات مدیریت مانع نوآوری نمی‌شود چرا که در واقع این نیازمندیهای مردم شهر و سیاستگذاری شورا و انجمن شهر است که برنامه‌ها را به تصویب می‌رساند.

شهردار اصفهان مبنای حرکت ارگان متبوع خود را رسیدن به شهر پایدار برمبنای اعتمادسازی عنوان کرد و تصریح کرد: برای رسیدن به شهر پایدار توجه به سه مقوله ضروری است. نخست حرکت براساس فرهنگ بومی شهر، دوم، توجه به مسائل زیست محیطی با این شرط که توسعهٔ شهری خساراتی را برای محیط زیست در پی نداشته باشد و در ‌‌نهایت توجه به اقتصاد شهر به گونه‌ای که به طور مثال اجرای یک پروژهٔ عمرانی ارزش افزوده برای شهر داشته باشد.

سقائیان‌نژاد بر لزوم اجرای برنامه‌ها و ایجاد فضای نشاط آور در شهر تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنوارهٔ فیلم کودک نوجوان در شهر اصفهان یکی از ابزارهای ایجاد چنین نشاطی در شهر است که البته باید اسناد این نشاط تدوین شود.

وی از میان حرکت‌های زیربنایی که شهرداری اصفهان در دورهٔ جدید فعالیت خود در دستور کار دارد، به برخی از سیاستگذاری‌ها در حوزهٔ فرهنگ اشاره نمود و بیان داشت: در این راستا قرار است سند گردشگری شهر اصفهان، سند تفریحات سالم و سند سلامت تدوین شود و سازمان توسعه گردشگری شهر اصفهان، سازمان ورزش شهرداری اصفهان و اتحادیهٔ خواهرخوانده‌ها تشکیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز