خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان:

صنعت گردشگری کشور نیازمند تحول است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۷۰

رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان گفت: صنعت گردشگری کشور نیازمند تحول است و بخش خصوصی می‌تواند با کمک دولت این تحول را ایجاد کند.

ایلنا: جعفر ذره بینی در جمع اعضای کمیسیون تجارت اتاق اصفهان گفت: ایران با داشتن جاذبه‌های گردشگری شامل اکوتوریسم، آثار تاریخی و فرهنگی و سلامت می‌تواند سالانه گردشگران بسیاری را جذب کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، وی از فعال شدن دو کمیته حمل و نقل و گردشگری کمیسیون با هدف بررسی مسایل و مشکلات پیش روی صنعت گردشگری خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی با برگزاری نشست‌ها و جلسات کار‌شناسی می‌تواند مسایل و مشکلات صنعت گردشگری را رصد و راهکارهایی اجرای را ارایه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آماده شدن تحقیق اتاق اصفهان با موضوع تعیین قیمت سوخت و انرژی اولیه و ثانویه کشور خبر داد و گفت: در این تحقیق تلاش شده که قیمت واقعی از انرژی برای قیمت گذاری تعیین شود.

نگاه فرهنگی در صنعت گردشگری ایران حاکم است تا نگاه اقتصادی

مسئول کمیته گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: از پتانسیل استان اصفهان در صنعت گردشگری استفاده چندانی نشده است و نگاه دولت جدید به گردشگری می‌تواند این پتانسیل را مورد بهره برداری قرار دهد.

محمدرضا لعلی افزود: نگاه دولت گذشته به گردشگری نگاه فرهنگی بود ولی گردشگری به عنوان صنعتی پاک در عرصه اقتصاد جهان همواره مورد توجه کشور‌ها بوده است.

وی افزود: متاسفانه در بخش زیرساخت‌های گردشگری فعالیت چندانی صورت نگرفته است و نیاز است بخش دولتی و خصوصی با کمک همدیگر این زیرساخت‌ها را تقویت کنند.

وی بازاریابی توریستی را یکی از نیازهای مهم صنعت گردشگری ایران نام برد و گفت: تبلیغات و بازاریابی چندانی برای جذب توریست به ایران و خصوصا اصفهان انجام نشده است.

وی نخستین موضوع مهم صنعت گردشگری را تهیه آمار دقیق از ورود گردشگران به کشور عنوان کرد و گفت: در بخش آمار با انواع و اقسام آمار‌ها روبرو هستیم که در گام نخست باید سیستم آمار دقیق گردشگری در مبادی رسمی ورودی و خروجی کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به درآمدهای کشور‌ها از صنعت گردشگری گفت: در سال ۲۰۱۲ کشور مالزی ۲۰ میلیارد دلار و ترکیه ۲۵ میلیارد دلار و ایران تنها ۳ میلیارد دلار درآمد از رونق این صنعت درآمدزایی داشتند این در حالیست که ایران جزو ده کشور بر‌تر از نظر جاذبه‌های گردشگری است.

لعلی؛ به اشتغال زایی این صنعت بیش از سایر بخش‌ها اشاره کرد و گفت: یک می‌لون دلار سرمایه گذاری در بخش گردشگری ۵۰ شغل ایجاد می‌کند و این در حالیست بخش صنعت ۲۵ شغل ایجاد می‌کند.

کار‌شناس اقتصادی دفتر اقتصادی استانداری اصفهان، صنعت گردشگری ایران را نیازمند نگاه اقتصادی دولتمردان و مسوولین دانست و گفت: تنظیم سند راهبردی برای توسعه صنعت گردشگری می‌تواند گام نخست جدی برای رونق گردشگری باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه رویکرد سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عمدتا در بخش میراثفرهنگی است و رویکرد گردشگری ندارد. لعلی خواستار همکاری سازمان‌های مسوول در ورود و خروج گردشگران خارجی به اصفهان شد و گفت: ایجاد سیستم ثبت آمار در فرودگاه‌ها و سایر ورودی‌های می‌تواند گام نخست برای دریافت آمار دقیق از گردشگران خارجی و برنامه ریزی برای آینده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز