خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان:

جشنواره فیلم کودک حق اصفهان است / استان‌های فرهنگی صاحب جشنواره‌های اختصاصی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۵۵

برگزاری جشنواره فیلم کودک در اصفهان حق این شهر است و اگر جشنواره به شهر دیگری برود ظلمی به شهر اصفهان خواهد بود.

ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رایزنی‌هایی در خصوص ثابت ماندن جشنواره در اصفهان و تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره در این شهر انجام شده است، بیان داشت: برای استان‌های دیگر نیز برنامه ریزی‌هایی انجام خواهیم داد تا هر کدام یک جشنواره خاص داشته باشند، مثلا جشنوارهٔ حافظ در شهر شیراز و جشنوارهٔ امام رضا(ع) در شهر مشهد دائمی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ علی جنتی؛ در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان از حضور در جمع فرهیختگان و هنرمندان اصفهان ابراز خرسندی کرد و اظهارداشت: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر علیرغم حجم بالای کاری، بسیار لذت بخش است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ فقط در فضای باز می‌تواند رشد کند، از انجام اقداماتی برای بازکردن فضا در حوزه‌های مختلف چاپ و نشر کتاب و نیز در حوزه هنرهای تجسمی طی ۶ ماه آینده خبرداد.

جنتی درخصوص وضعیت کنونی مطبوعات اظهار داشت: برای مطبوعات هم فضایی ایجاد می‌کنیم که بتوانند صاحب نظر باشند، دیگران را نقد کنند و آستانهٔ تحمل مسوولان بالا برود. هنرمندان نیز باید تحمل همدیگر بیش از ۱۲۰۰ تقاضای نشریه و مطبوعات و ۴۰۰ درخواست نشر کتاب که از سال ۷۱ بر زمین مانده، تعیین تکلیف خواهند شد را داشته باشند تا بتوانند پبشرفت کنند.

وی به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور اشاره کرد و افرود: دولت یازدهم در حالی کار خود را آغاز کرد که با بدهی‌های قابل توجهی دست به گریبان است و لذا نمی‌توان فعلا کار ویژه‌ای در حوزه فرهنگ انجام داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بهبود روابط مسوولین کشورهای اروپایی و امریکایی با ایران با توجه به سفر رییس جمهور روحانی به نیویورک سخن به میان آورد و گفت: رییس اداره فرهنگ ایتالیا یک هفته است که تقاضای ملاقات با من را دارد ولی من به او وقت نداده‌ام.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان برای مقابله با جنگ نرم تاکید کرد و تصریح نمود: این جشنواره زمینه حضور هنرمندان بزرگ خارجی را در کشور فراهم کرده و باید برنامه‌های اینچنینی بیشتر اجرا شود تا هنرمندان بزرگ خارجی به ایران بیایند و متعاقبا زمینهٔ سفر هنرمندان بزرگ ایران به اقصی نقاط جهان فراهم شود.

جنتی در خصوص تعیین تکلیف درخواست‌های صدور فرهنگ فقط در فضای باز رشد می‌کند مجوز نشر و مطبوعات گفت: بیش از ۱۲۰۰ تقاضای نشریه و مطبوعات و نیز ۴۰۰ درخواست نشر کتاب از سال ۷۱ تاکنون معطل مانده که اقداماتی برای تعیین تکلیف آن در دستور کار قرار گرفته و در دست پیگیری است.

وی آمادگی خود را برای همکاری در زمینهٔ راه اندازی دانشکده خبر اصفهان اعلام کرد و درخصوص ده ساله شدن پروانه نشریات گفت: این اقدام حتما در دستور کار قرار می‌گیرد و اگر بتوانیم پروانه نشریات را دائمی می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین قول مساعدی برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی مساجد داد و از شهردار اصفهان به دلیل پیگیری و انجام پروژه‌های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز