خبرگزاری کار ایران

همزمان با پایان کار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان؛

بازی رایانه‌ای شنگول و منگول در اصفهان رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۶۴

همزمان با روز پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، بازی رایانه‌ای شنگول و منگول با حضور جمعی از کودکان، در شهر اصفهان رونمایی شد.

ایلنا: همزمان با روز پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، بازی رایانه‌ای شنگول و منگول با حضور جمعی از کودکان، در شهر اصفهان رونمایی شد. مدیر فرهنگی هنری و تفریحی شهرداری اصفهان در آیین رونمایی از این بازی رایانه‌ای گفت: «شنگول و منگول» بک بازی شاد کودکانه برای سنین ۵ تا ۸ سال است که توسط کار‌شناسان بازی و برنامه نویسی شهر اصفهان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ مهدی بقایی افزود: در این بازی، کودکان با اجزای مختلف شهر اعم از خیابان، کوچه، محله، پارک و دیگر ادارات و موسسات شهری همانند پلیس، بیمارستان، شهرداری و… آشنا می‌شوند و رفتار صحیح در هریک از این فضا‌ها را می‌آموزند.

وی با بیان اینکه الگوی ساخت این بازی برگرفته از داستان قدیمی شنگول و منگول است، تصریح کرد: در این بازی گرگ حیله گر هر بار به یکی از عناصر یا نقش‌های شهری حمله کرده و با ربودن رفتگر یا پلیس شهر موجب آشفتگی و نابسامانی شهر می‌شود که کاربر بازی باید به اصلاح و رفع مشکلات پیش آمده بپردازد.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این بازی کودکان در حین بازی، مفاهیم نظافت شهر، تفکیک زباله‌ها، رابطه درست شهروندان با یکدیگر، قوانین رفت و آمد و علائم راهنمایی و رانندگی، حفظ فضای سبز شهری و… را فرا می‌گیرند.

وی یادآور شد: این بازی علاوه بر آموزش مفاهیم شهروندی و ارتقای دانش و آگاهی‌های کودکان به افزایش تمرکز ذهنی و هماهنگی چشم و عضلات کاربر کمک می‌کند.

بقایی گفت: این بازی مجموعه‌ای از داستان‌ها و انیمیشن‌های آموزشی و شش بازی مهیج با نام‌های ۱ - میکروب‌ها در شهر ۲ - پارک جنگلی ۳ - خانه بابالاکی ۴ - نقشه شهر ۵ - همیار پلیس و ۶ - قطب نما را در خود جای داده است که هر کدام، یکی از مفاهیم شهروندی را در وجود کودک نهادینه می‌کند.

مدیر فرهنگی هنری و تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به ینکه این بازی در مدت ۲ سال و با هزینه ۴۰۰میلیون ریال تولید شده است، تاکید کرد: مراحل تولید این بازی توسط کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان و خانه شهروند وابسته به سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان به انجام رسیده و به زودی پس از تکثیر، به صورت رایگان در میان مقاطع کودکستان، پیش دبستانی و پایه‌های اول و دوم دبستان شهر اصفهان توزیع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز