خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور خارجه آلمان در دیدار با شهردار اصفهان تاکید کرد:

خط پرواز مستقیم اصفهان – فرایبورگ راه‌اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۵۸

خواهر خواندگی اصفهان و فرایبورگ پل مستحکمی بین روابط ایران و آلمان ایجاد کرده و امید است در دولت جدید کرد روابط دوجانبه ایران و آلمان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه زمینه‌های اقتصادی بیش از گذشته توسعه یابد.

ایلنا: مدیر کل امور خارجه آلمان در دیدار با شهردار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از سفرش به این شهر گفت: نظافت و زیبایی شهر اصفهان بسیار چشم نواز است به طوری که از دو روز سفرم به ایران یک روز آن را برای دیدن اصفهان اختصاص دادم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ دکتر کلد منس فون گوسته دیدن شهر اصفهان را یکی از آرزوهای خود عنوان و تصریح کرد: شهر اصفهان از عکس و تصاویر قدیمی و سیاه وسفیدی که تاکنون دیده بودم بسیار زیبا‌تر است.

مدیر کل امور خارجه آلمان با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان و فرایبورگ افزود: این خواهر خواندگی پل مستحکمی بین روابط ایران و آلمان ایجاد کرده و امید است در دولت جدید کرد روابط دوجانبه ایران و آلمان در عرصه‌های مختلف بویژه زمینه‌های اقتصادی بیش از گذشته توسعه یابد.

وی اظهار داشت: مقوله‌های فرهنگی و هنری اصفهان از طریق فرایبورگ به عنوان خواهر خوانده این شهر به مردم آلمان معرفی و شناسانده شود تا گام‌های بهتری بین روابط اصفهان و آلمان برداشته شود.

مسئول روابط آلمان با قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین با بیان اینکه اصفهان و شهر فرایبورگ طرح‌های علمی به طور مشترک در دست اجرا دارند تصریح کرد: همکاری بین نخبگان و اساتید این دوشهر با توجه به وجود دانشگاه‌های معتبر در این شهر‌ها می‌توان گام‌های علمی بهتر و بارورتری برداشت.

وی روابط ایران و آلمان را دارای سابقه طولانی و تاریخی دانست و اظهار داشت: امید است این ارتباطات نسبت به گذشته بیشتر تقویت شود.

دکتر کلد منس فون گوسته؛ به آثار تاریخی متعدد در اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: این شهر همانند جواهری در دنیا می‌درخشد به طوری که آثار متعددی از این شهر به ثبت یونسکو رسیده لذا لازم است از این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اصفهان استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آلمانی‌ها با عشق و علاقه سفر می‌کنند و اصفهان دارای جاذبه‌های منحصر به فردی است توریست و گردشگران زیادی را از کشور آلمان به خود جلب می‌کند.

مدیر کل امور خارجه آلمان اقدامات و طرح‌های انجام شده را در شهر اصفهان مثبت ارزیابی و اظهار کرد: لازم است با توجه به وجود فرودگاه اصفهان خط پرواز مستقیم اصفهان – فرایبورگ راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: آلمان حمایت‌های لازم جهت تقویت برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری و ایجاد پل» لازم است با توجه به وجود فرودگاه اصفهان خط پرواز مستقیم اصفهان –فرایبورگ راه اندازی شود «فرهنگی میان اصفهان و آلمان انجام خواهد داد و اجرای طرح‌های فرهنگی، هنری، علمی و اقتصادی مشترک بین اصفهان و آلمان در این زمینه بسیار نقش آفرینی می‌کند.

دکتر کلد منس فون گوسته در پایان سخنانش گفت: مردم آلمان علاقه زیادی به مباحثفرهنگی، هنری و صنایع اصفهان دارند و در طول تاریخ روابط زیادی داشته‌اند و حال می‌توان از تجارب ریلی آلمانی‌ها برای خطوط ریلی اصفهان استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز