خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان عنوان کرد:

افزایش ۲۰ درصدی نرخ میوه اصفهان در ایام بازگشت حجاج

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۹۸

با افزایش قیمت میوه، محصولات سرازیر شده به سایر استان‌ها به اصفهان بازمی گردد و با افزایش میزان عرضه، در ایام بازدیدهای مربوط به بازگشت حجاج به مرور شاهد کاهش نرخ میوه خواهیم بود.

ایلنا: رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان با بیان این مطلب گفت: برای بالا رفتن میزان عرضه میوه در ایام بازگشت حجاج، مجبور به افزایش نرخ میوه تا حدود ۲۰ درصد در اصفهان شدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ ناصر اطرج در خصوص وضعیت بازار میوه اصفهان در ایام بازگشت حجاج از مکه، اظهار داشت: طی دو هفته گذشته در زمان عید قربان قیمت میوه‌ها را در اصفهان کاهش دادیم که این عامل سبب سرازیر شدن محصولات به شهرهای دیگر شد.

وی با بیان اینکه در این مدت نرخ خیار ۵ درصد و سیب و پرتقال ۲۵ درصد در اصفهان کاهش داشت، افزود: متاسفانه این کاهش قیمت به نفع بازار نبود و با سرازیر شدن بار به سایر شهر‌ها از جمله شیراز و تهران، عرضه میوه در اصفهان محدود شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره باراصفهان با تاکید بر اینکه برای کنترل بازار و افزایش عرضه میوه مجبور به افزایش قیمت در جلسه نرخ گذاری شدیم، یادآور شد: متاسفانه علاوه بر این عامل، با تغییر فصل، هنوز میوه‌های پاییزه به طور کامل در بازار عرضه نشده و با کمبود برخی میوه‌ها در اصفهان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه با افزایش قیمت گذاری میوه، به طور قطع کمبود آن در بازار برطرف خواهد شد، افزود: در حال حاضر اصفهان با کمبود خیار بوته‌ای، درختی و سیب و پرتقال مواجه است.

اطرج اضافه کرد: با اتمام محصول خیار در تابستان و به دنبال سردی هوا تا زمان روشن شدن شوفاژ گلخانه‌ها، کمی عرضه محصول خیار جدید به بازار طول خواهد کشید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بار میوه‌های استان اصفهان تمام شده است، بیان داشت: قرار است کمبود سیب اصفهان با آمدن سیب سمیرم به بازار جبران شود با این وجود بخشی از سیب شهرستان سمیرم در سردخانه‌ها ذخیره سازی می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان افزود: با توجه به اینکه محصول خیار از اطراف اصفهان همچون استان یزد تامین می‌شود، اما بالا بودن نرخ این محصول برای اصفهان به صرفه نبود.

وی اضافه کرد: با تنظیم بازار میوه در اصفهان، بار جدید پرتقال در راه است و به طور قطع طی چند روز آینده بازار از لحاظ تامین محصول به تعادل خواهد رسید.

اطرج با تاکید بر اینکه بالا رفتن جزئی قیمت میوه در اصفهان به طور قطع به افزایش عرضه در بازار کمک می‌کند، تصریح کرد: با افزایش قیمت میوه، بار سرازیر شده به سایر استان‌ها به اصفهان باز می‌گردد که با افزایش میزان عرضه، در ایام بازدیدهای مربوط به بازگشت حجاج به مرور شاهد کاهش نرخ میوه خواهیم بود.

وی بیان اینکه طی هفته منتهی به عید قربان نرخ میوه حدود ۲۰ درصد کاهش یافت، تاکید کرد: افزایش نرخ میوه در این هفته فقط در حد جبران کاهش قیمت در هفته گذشته خواهد بود و برای افزایش عرضه میوه در بازار ناچار به بالا بردن قیمت‌ها شدیم.

به گفته یکی از عمده فروشان شهر اصفهان این روز‌ها شاهد کمبود سیب و خیار درختی در بازار هستیم و این اتفاق ناشی از عدم تنظیم بازار مناسب و کاهش قیمت میوه طی دو هفته گذشته بوده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره باراصفهان معتقد است در حال حاضر با کمبود بار با کیفیت میوه در اصفهان مواجه هستیم و دلیل آن قیمت بهتر این محصولات در سایر شهر‌ها است.

اطرج اظهارداشت: هم اکنون نرخ خیار در بازار عمده فروشی اصفهان بین ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰، سیب درختی ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰، پرتقال بین ۱۷۰۰ تا ۲ هزار تومان، نارنگی بین ۴ هزار تا ۴۵۰۰ تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز