خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان تاکید کرد:

هرگونه گسترش در شهرک محمودآباد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۲۰

آب، خاک وهوا اطراف شهرک صنعتی محمودآباد بسیار آلوده است لذا لازم است دستگاههای مربوطه همچون محیط زیست و مراجع قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را جدی گرفته و در چارچوب مباحثقانونی مشکلات و مباحثمربوط به طرح توسعه این منطقه را رفع کنند.

ایلنا: شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری براساس وظایف ذاتی خود از هرگونه ساخت و ساز در شهرک صنعتی محمودآباد جلوگیری کند اظهار داشت: شهرداری از توسعه و الحاق ۲۷۰ هکتار به شهرک محمودآباد شکایت کرده و در استانداری این مباحثمطرح شده است به طوری که دادستانی نیز تاکید کرده هرگونه گسترش در شهرک محمود آباد باید بر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد؛ با بیان اینکه غیرقانونی بودن هر الحاقی در شهرک صنعتی محمودآباد برای شهرداری محرز شده و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده از این مهم جلوگیری شود اظهار داشت: غیرقانونی بودن هرگونه توسعه در این محدوده به شهرداری ابلاغ شده است و طبق دستورات مقامات قضایی محکم برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی افزود: شهرداری پیگیر است تا از طریق استانداری و قوه قضاییه مجددا سئوالاتی را مطرح کند که اگر واقعا مصوبه‌ای در خصوص توسعه شهرک صنعتی محمودآباد است به شهرداری ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه شهرک صنعتی محمود آباد همانند گذشته غیر قانونی است ادامه داد: هنوز مباحثقانونی الحاق و گسترش این شهرک به شهرداری ابلاغ نشده، بنابراین شهرداری براساس وظایف ذاتی از هرگونه ساخت و ساز در این محدوده جلوگیری می‌کند.

سقاییان‌نژاد با بیان این نکته که اگر اتفاقات جدیدی در زمینه توسعه شهرک صنعتی محمود آباد افتاده شهرداری اطلاعی ندارد تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان پیگیری‌های لازم را از طریق مراجع ذیربط انجام می‌دهد و آنچه که قانون حکم کند خود را هماهنگ می‌نماید.

وی طرح توسعه شهرک محمودآباد را در شعاع کمتر از محدوده ممنوعیت استقرار صنایع یعنی ۵۰ کیلومتری مرکز شهر اصفهان دانست و افزود: در این محدوده آلودگی بسیار و بیداد می‌کند و مردم این منطقه مستحق آلودگی آب، خاک و هوا نیستند این در حالی است که گسترش ۲۷۰ هکتار محدوده شهرک صنعتی محمود آباد آلودگی بیشتری برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

شهردار اصفهان استقرار پالایشگاه را در محدوده شهرک صنعتی محمودآباد مزید بر افزایش آلاینده‌ها عنوان و افزود: نشت نفت و خشکیده شدن تعدادی از درختان بختیار دشت در محدوده پالایشگاه اثبات شده و این منطقه بسیارآلوده و دچار مشکل است، این مسئله درحالی است که محدوده شهر صنعتی محمود آباد در معرض بادهای شرقی و غربی با وجود سنگبری‌های متعدد نیز مشکلات بسیاری را برای مردم این منطقه بوجود آورده است.

سقاییان‌نژاد ادامه داد: الحاق و توسعه شهرک صنعتی محمود آباد غیر قانونی است بنابراین لازم می‌باشد ارگان‌های مربوطه همچون محیط زیست و مراجع قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را جدی بگیرند و در چهارچوب مباحثقانونی مشکلات این منطقه را رفع کنند.

وی بیان داشت: با لاینحل باقی ماندن طرح توسعه شهرک صنعتی محمودآباد افراد سود جو از این موقعیت سو استفاده می‌کنند بنابراین می‌بایست هر چه سریع‌تر مباحثشفاف و روشن شود تا تصمیم گیریی لازم صورت گیرد.

شهردار اصفهان همچنین گفت: توسعه پالایشگاه با رییس سازمان محیط زیست کشور مطرح شده مقرر گردیده خانم ابتکار این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری نماید.

وی مهم‌ترین دغدغه استانداری اصفهان را مسایل زیست محیطی دانست و افزود: بنا به گفته استاندار اصفهان یکی از مهم‌ترین مباحثاستان مسایل زیست محیطی است و حتی این موضوع از مسئله آب مهم‌تر تلقی شده است.

سقاییان‌نژاد اظهار امیدواری کرد: مشکلات محیط زیست و هوا با هماهنگی همه ارگان‌ها مرتفع شود و محیط سالم و عاری از هر گونه خطرات برای مردم فراهم شود.

وی در پایان به آغاز عملیات اجرایی رینگ حفاظتی شهر از میدان استقلال در سال آتی اشاره و تصریح کرد: ابتدای حلقه چهارم شهر از این میدان خواهد بود و با احداثاین تقاطع غیر همسطح سه راه نقشینه به بزرگراه اقارب پرست متصل می‌شود که این تقاطع می‌تواند تردد خودروهای سنگین را در منطقه ۱۲ ایمن کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز