خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تأکید کرد:

در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۹۸

وقتی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی برگزار می شود، شاهد افزایش آرامش و طمانینه در فضای اقتصادی کشور می باشیم و متقابلاً هر زمان برگزاری این شورا و گفتگو به تعویق می افتد، فضای دیگری در زمینه اقتصادی بوجود می آید.

ایلنا: استاندار اصفهان به همراه معاونین برنامه ریزی و اشتغال و هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شرکت نمود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار در این جلسه که با حضور تمامی اعضا برگزار شد عنوان نمود: ظرف ۵ روز گذشته برای دومین بار در جلسات اتاق بازرگانی شرکت می‌نمایم و امیدوارم فصل جدیدی از ارتباط کاری مستحکم شروع شده باشد و مثمر ثمر باشد.

وی اظهارداشت: وقتی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی برگزار می‌شود، شاهد افزایش آرامش و طمانینه در فضای اقتصادی کشور هستیم و متقابلاً هر زمان برگزاری این شورا و گفتگو به تعویق می‌افتد، فضای دیگری در زمینه اقتصادی بوجود می‌آید.

رسول زرگرپور اظهار داشت: نفس تشکیل این جلسات حاوی پیام مثبت و خوبی برای محیط کسب و کار و برای فضای اقتصادی کشور است و هم مسئولین دولتی و هم فعالان بخش خصوصی معمولاً تشکیل این جلسات را دنبال می‌کنند.

استاندار تأکید کرد: باید جلسات در موعد خودش برگزار شود و به تاخیر نیفتد تا این پیام مثبت به بازار و بخش تولید و اصناف منتقل شود و مدیران دولتی عضو جلسه نیز، این شورا را یکی از مهم‌ترین و مؤثر‌ترین جلسات بدانند و شخصاً در جلسات شرکت نمایند و مصوبات را با جدیت پیگیری نمایند و این تأکید و دستور اینجانب به عنوان مدیر ارشد استان و نماینده عالی دولت در استان است.

ایشان اظهار داشت: حضور و غیاب اعضای دولتی این شورا را شخصاً پیگیری خواهم کرد زیرا به مصوبات این جلسه و تاثیرات آن امید زیادی دارم و معتقدم بخش عمده ایی از مشکلاتی که توسط بخش دولتی قابل حل نیست توسط بخش خصوصی و با همفکری در این شورا قابل حل و فصل است.

استاندار عنوان نمود: به گونه‌ای عمل شود که در هر جلسه‌ای در مورد هر صنف یا قشری که صحبت می‌شود و نیاز به تصمیم گیری است، نمایندگانی از‌‌ همان افراد و اقشار ذینفع در جلسه حضور داشته باشند تا نظرات آنان استماع شود و تصمیم گیری مطلوبتری صورت پذیرد.

دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شده و امید است ما در استان اصفهان شاهد رشد و پیشرفت محسوسی در این خصوص باشیم.

استاندار اصفهان درخصوص دستور کار جلسه هم عنوان نمود: لازم است بانک‌ها سهم هر بخش را مشخص نمایند و خود را ملزم بدانند که این سهم به طور دقیق رعایت شود، زیرا هر بخشی بر اساس مصوبه و سهم خود می‌تواند سیاستگذاری نماید. همچنین بانک‌ها موظف باشند اطلاعات کلی راجع به هر بخش را(از قبیل سهم ومیزان تسهیلات پرداخت شده) جهت پیگیری‌های بعدی اعلام نمایند.

وی تاکید کرد: مسئولین محترم بانک‌ها، اقدامات حقوقی و قضایی را به عنوان اضطرار و آخرین اقدام در دستور کار قرار دهند نه بعنوان راحت‌ترین و اولین اقدام و سعی نمایند با رویکرد غیر قضایی، مسائل را به پیش ببرند.

ایشان درخصوص دستور کار دوم جلسه عنوان نمود: کارگروهی مامور شود، کم و کاستی و عیوبی که درخصوص نحوه اجرای قانون مربوط به مالیات بر ارزش افزوده به نظر می‌رسد را بررسی و در مواردی که نیاز به اصلاح می‌باشد با هماهنگی به دولت یا مجلس اعلام نمایند.

استاندار در خصوص دستور کار سوم جلسه نیز اظهار داشت: در جلسات آینده، همچنان بحثبیمه تامین اجتماعی و اصلاحاتی که مدنظر تعدادی از اعضست، دنبال شود و پیشنهادات جلسه گذشته به عنوان مصوبه جلسه امروز تلقی شود.

لازم به ذکر است در این جلسه آقایان دهاقین دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان و دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان و امیری مدیرکل امور مالیاتی استان درخصوص پیشنهادات جلسه قبل، مواردی را به شورا ارائه نمودند و مقرر شد تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه سرمایه گذاری در استان بعنوان دستور کار جلسه آینده مطرح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز