خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

وظیفه ذاتی استانداری سیاستگذاری، نظارت و حاکمیت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۹۰

نیروهای کاردان، ‌متخصص و متعهدی که در دوره های گذشته کنار گذاشته شده‌ و منزوی شده‌اند باید به سیستم بازگشته و به‌کار گیری شوند.

ایلنا: استاندار اصفهان گفت: چهار شاخص تعهد، تخصص، تعامل و اعتدال همواره برای انتصاب افراد مد نظر است و افرادی که فاقد این ویژگی‌ها باشند در سیستم جایگاهی نخواهند داشت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در آیین تقدیر از زحمات فرزاد زیویار و معارفه حسین سیستانی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، ‌ تأکید کرد: وظیفه ذاتی استانداری سیاستگذاری، نظارت و حاکمیت بوده و هیچگونه وظیفه اجرایی بر عهده ندارد.

استاندار اصفهان افزود: یک دستگاه حاکمیتی وظیفه نظارت، مدیریت، سیاست گذاری و هماهنگی را به عهده داشته و هیچ گونه وظیفه اجرایی بر عهده استانداری نیست.

وی اذعان داشت: کلیه دستگاه‌های اجرایی، ساختار و اعتبارات لازم را برای اجرا در اختیار دارند و لازم نیست استانداری جایگاه دیگر دستگاه‌ها را پر نماید، کما اینکه برخی دستگاه‌ها به این رویه عادت نموده باشند.

رسول زرگرپور تصریح کرد: سیاست گذاری در قالب سیاست‌های کلان کشور، نظارت بر عملکرد و هماهنگی دستگاه‌ها وظیفه استانداری است و اگر خللی یا کوتاهی وجود داشته باشد، برطرف خواهیم نمود.

وی خواستار شد: بخش‌هایی از استانداری که به سمت کارهای اجرایی رفته باید به موضع اصلی خود بازگردند و راه فراری که برای برخی دستگاه‌ها در جهت محول نمودن وظایف خود به استانداری ایجاد شده است، بسته شود.

وی خاطر نشان کرد: به لحاظ ظرفیت بالای استان و شناخت خوبی که از مدیران بومی استان دارد، سعی خواهد کرد، معاونین و سایر مدیران را بومی و اصفهانی گزینش نماید.

زرگرپور افزود: حتی الامقدور مدیران هر دستگاه را از‌‌ همان دستگاهی انتخاب خواهم کرد که قرار است در آن مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: چهار شاخص تعهد، تخصص، تعامل و اعتدال همواره مد نظر است و در گردونه انتصاب‌ها افراد تندرو جایگاهی نخواهند داشت.

استاندار اصفهان اذعان داشت: نیروهای کاردان، ‌متخصص و متعهدی که در دوره‌های گذشته کنار گذاشته شده‌ و منزوی شده‌اند باید به سیستم بازگشته و بکار گیری شوند.

وی بر تعیین وضعیت نیروهای قراردادی تأکید کرد و افزود: وضعیت این نیرو‌ها باید مشخص شده و پس از ساماندهی به یک حالت تعادل برسد.

زرگرپور ضمن آرزوی توفیق برای معاون جدید خود، ‌دلیل انتصاب آقای سیستانی را تناسب ایشان با اهداف تدوین شده برای مدیریت منابع انسانی بیان کرد.

وی با اشاره به دیدار روزهای آغازین فعالیت خود با کلیه گرایش‌ها و فعالین سیاسی، ‌اظهار داشت: افراد زیادی برای پست‌های مختلف به من معرفی شده‌اند که برای هر انتصاب سوابق این افراد را بررسی نموده و در ‌‌نهایت سعی در انتخاب توانمند‌ترین نیرو دارم.

استاندار اصفهان ادامه داد: با وجود اینکه فشارهایی برای برخی انتصاب‌ها وجود دارد ولی این فشار‌ها هیچ تأثیری در انتخاب نیرو‌ها نداشته و تمام سعی خود را برای انتخاب بهترین و صحیح‌ترین گزینه‌ها خواهم کرد.

وی با بیان اینکه انتظارات خود را از معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در ۵ محور در حکم آقای سیستانی درج نمود‌ه‌ام، استفاده بهینه از نیرو‌ها، ارتقا کیفی و کمی منابع انسانی، ساماندهی امور it و بکارگیری نیروهای متعهد و مؤثر را از جمله این انتظارات برشمرد.

استاندار اصفهان در خصوص توزیع امکانات و تبعیض‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد از معاون جدید خود خواست این مسائل را بررسی نموده و در این زمینه تعادل لازم را ایجاد نماید.

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای آقای سیستانی در سمت جدید از زحمات دکتر زیویار تقدیر نمود و از ایشان بعنوان یک فرد عاشق خدمت به مردم یاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز