خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد:

احیا امر به معروف و نهی از منکر درجامعه به یک فرهنگ‌سازی نیازمند است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۰۳

فرهنگ سازی و آیین سازی درست، عامل اصلی گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

ایلنا: حجت الاسلام قطبی در نشست با اهالی فرهنگ و هنر در اولین روز از هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: اسلام مسیر توسعه و تعمق باور‌ها در جامعه را که‌‌ همان امر به معروف است برای هدایت انسان‌ها قرار داده و انسان را از اعمالی که باعثانحراف و جلوگیری از حرکت در مسیر رشد می‌گردد _ نهی ازمنکر _ برحذر می‌دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ وی اظهار داشت: یکی از شیوه‌های مرسوم در ترویج فرهنگ، آیین سازی است. آیین سازی در عزاداری‌های ماه محرم به وضوح دیده می‌شود. مثلا چند سالی است که اولین جمعه ماه محرم را به نام شیرخوارگان حسینی نامگذاری کرده‌اند و اکنون این آیین در تمام دنیا بعنوان یک فرهنگ جای گرفته است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: آیین‌های واژه‌ای گذشتگان را که بررسی می‌کنیم نشان از فرهنگ سازی‌های زیبایی دارد که تا امروز ادامه پیدا کرده است پس با شناخت الگوهای رفتاری و فرهنگ هر قسمت از جامعه می‌توان درجهت ترویج و تعمیق امر به معروف در جامعه تلاش نمود.

حجت الاسلام قطبی از مسئولان فرهنگی حاضر در جلسه خواست که با آیین سازی درمورد امربه معروف و نهی از منکر آسیب‌ها را در اداراتشان از بین ببرند.

معاونت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مکتب امام حسین دانشگاه انسان سازی است گفت: در این دانشگاه از طفل ۶ ماه تا پیرمرد ۸۰ ساله ثبت نام کردند. که آخرین ثبت نام کنندگان آن حربن ریاحی بود.

قلمکاریان ادامه داد: امام حسین برای احیای دین جدش رسول الله و اقامه امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد به همین خاطر هفته اول این ماه را هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری کرده‌اند.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد روز جمعه ۱۷ آبان ماه به مناسبت هفته فرهنگ عمومی برنامه‌ای را باعنوان عهد آدینه در کنار شهدای گمنام کوه صفه برگزار می‌کند.

حجت الاسلام معینی مسئول ستاد احیا امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان در ادامه نشست بااشاره به اینکه رد پای استکبار در زندگی ما به وضوح یافت می‌شود تصریح کرد: استکبارمانند شبح در زندگی ما وارد شده، در عین حال که وجود دارد اما قابل دیدن نیست.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهم‌ترین بخش جامعه و بهترین راه برای نفوذ دشمن است، اظهار داشت: جنگ نرم استفاده دقیق و طراحی شده ازتبلیغات است که منظور اصلی آن تاثیر گذاری بر عقاید و باور‌ها و فرهنگ آنجامعه است.

معینی افزود: یکی از روشهای نفوذ دشمن گسترش مد و مدگرایی است تا شخصیت افراد را آن گونه که می‌خواهند شکل دهند مانند استفاده از تصاویر واقعی و مجازی شخصیت‌های فیلم‌ها و کارتون‌ها بر روی وسایل و لباس‌های جوانان ایرانی، که در این بین وظیفه ما مبارزه با این منکر اجتماعی است.

حجت الاسلام رضایی معاونت ستاد احیا استان اصفهان نیز گفت: تصوری در بین مردم شکل گرفته مبنی بر آنکه امر به معروف و نهی از منکر امری قدیمی است در حالی که این باور با اعتقادات دینی ما منافات دارد زیرا خداوند ما را وسیله هدایت قرار داده و وظایفی را بر عهده ما گذاشته که باید انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه رضا شاه قبل از اجرای قانون منع حجاب امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ممنوع کرد افزود: رضا شاه می‌دانست که برای رسیدن به اهدافش باید ریشه اصلی اسلام که‌‌ همان امر به معروف و نهی از منکر است را نابود کند.

وی تصریح کرد: برای احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید با هر انسانی با توجه به فرهنگ و رفتارش برخورد شود.

وی در پایان افزود: دشمن ظرافت‌ها رامی شناسد و می‌داند از چه راهی وارد فرهنگ ما شود بنابراین برای مقابله با دشمن باید فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را بررسی و به بهترین نحو از آن استفاده نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز