خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان تاکید کرد:

پایداری امنیت با تکیه بر مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حفظ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۶۸

نگرش به مقوله امنیت به صورت وسیع و گسترده و تعریف آن در کلیه حوزه ها، این منطق را تقویت می کند که پایداری امنیت با تکیه بر مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حفظ خواهد شد.

ایلنا: استاندار اصفهان در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان، ۴ وظیفه اصلی هر حکومت را تأمین امنیت، سلامت، اقتصاد و روابط خارجی برشمرد و افزود: این چهار وظیفه در بسیار از کشور‌ها دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگر‌پور اظهار داشت: مبحثامنیت و سلامت از اهمیت بیشتری برخوردار است و مباحثعفاف و حجاب، امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در این جلسه مطرح شد، مرتبط با سرمایه اجتماعی بوده و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سرمایه اجتماعی به صورت ویژه مطرح است، یادآور شد: سرمایه اجتماعی‌‌ همان چیزی است که غرب از در اختیار نداشتن آن و عدم امکان بهره وری از آن، ‌در رنج است.

وی به پررنگ‌تر بودن نقش سرمایه اجتماعی در دولت روحانی اشاره کرد و افزود: در جایی که اهمیت سرمایه اجتماعی مهم است، باید یک گستره مناسب برای شناخت نقاط ضعف، مسائل اجتماعی و نارضایتی‌های موجود، تعریف شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: حفظ و اصالت سرمایه اجتماعی مهم است و باید قبل از اینکه نارضایتی‌ها تبدیل به مشکل شود، شناسایی شده و برای آن چاره‌اندیشی شود.

زرگرپور ادامه داد: نگرش به مقوله امنیت به صورت وسیع و گسترده و تعریف آن در کلیه حوزه‌ها، این منطق را تقویت می‌کند که پایداری امنیت با تکیه بر مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حفظ خواهد شد.

وی از مسئولان ذیربط خواست: اقدامات فرهنگی، اجتماعی جدی‌تر در رابطه با حفظ عفاف و حجاب صورت دهند چرا که این مسئله یکی از اصلیترین وظایف و مباحثحکومت است.

وی افزود: البته در خصوص شیوه پرداختن به این موضوع، باید فعالیت‌های فرهنگی در دراز مدت برنامه ریزی شود و کارهای فیزیکی و کوتاه مدت نخواهد توانست اهداف مشخص شده را محقق سازد.

زرگرپور، در خصوص حقوق شهروندی نیز خاطر نشان کرد: غربی‌ها به دروغ خود را مبدع حقوق شهروندی می‌دانند و این در حالی است که در اسلام با دقت و ظرافت به این موضوع پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: حقوق شهروندی برخاسته از مبانی دینی و فرهنگی ماست و باید بر اساس منابع ارزشمند دین اسلام برای آن برنامه مدون تنظیم شود.

استاندار اصفهان افزود: اسلام و قوانین اسلامی، درخشان‌ترین مطالب و مبانی را در زمینه حقوق شهروندی دارد و ما باید در این زمینه به اصل دین و فرهنگ خود رجوع کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز