خبرگزاری کار ایران

۲۱آبانماه در اصفهان صورت می‌گیرد:

اهتزاز دو پرچم متبرک شده به‌نام اباعبدالله الحسین(ع) در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۰۶

ایلنا: بزرگ‌ترین پرچم متبرک شده جهان تشیع روز سه شنبه ۲۱ آبانماه و درآستانه شب تاسوعای حسینی در اصفهان به اهتزار در می‌آید.
به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در این باره افزود: این پرچم طی مراسم ویژه‌ای توسط علما، خانواده معزز شهدا، هیات‌های مذهبی و مسئولان شهری و استانی و مردم عزادار در میدان بزرگمهر به اهتزار در می‌آید.

محمدرضا نیلفروشان با بیان اینکه در مراسمی تحت عنوان «لبیک یا حسین(ع)» این پرچم به مساحت ۱۵۰ مترمربع به عنوان بزرگ‌ترین پرچم تبرک شده جهان تشیع در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به اهتزاز در می‌آید ادامه داد: این پرچم میله‌ای به بلندای ۴۰ متر دارد همچنین پرچم دیگری نیز از سوی علما و شهروندان منطقه ۸ در این منطقه به اهتزاز در می‌آید.

وی با بیان اینکه دو پرچم سبز رنگ در حرم امام حسین(ع)، حرم امام علی(ع) در نجف، حرمین کاظمین و سامرا تبرک شده است، گفت: این دو پرچم در حرم امام رضا(ع) نیزتبرک می‌شود و به مناسبت شب تاسوعای حسینی در اصفهان به اهتزاز در می‌آیند.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده برای مناسبت‌های ویژه‌ای از جمله نیمه شعبان، دهه فاطمیه، ولادت و شهادت علی بن موسی الرضا(ع) وسایر مناسبت‌های مذهبی پرچم‌هایی با طرح‌های متناسب، رنگ‌ها و موضوعات مختلف برافراشته شود.

وی بیان داشت: یک طرف پرچم به نام اباعبدالله حسین(ع) و طرف دیگر به نام حضرت عباس(ع) مزین شده است.

نیلفروشان ادامه داد: ساعت ۹ صبح روز سه شنبه در ورودی گلستان شهدا همراه با قرائت زیارت عاشورا این پرچم متبرک میدان بزرگمهر به اهتزار در می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز