خبرگزاری کار ایران

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد:

اگر شکاف لایه اوزون باعثایجاد بیماری برای نسل امروز و آیندگان شود، شرعا جایز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۲۴

۵۰ درصد فعالیت های شهرداری باید به مباحثفرهنگی اختصاص یابد با پرداختن به مباحثفرهنگی شهر هم از نظر ظاهری آباد می شود هم از نظر باطنی؛ در واقع وقتی مسائل فرهنگی حل شود، خیلی از مباحثشهری خود به خود حل می شود.

ایلنا: حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار با شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه به واسطه فرهنگ اسلامی قوی می‌توان به حل مشکلات شهری کمک کرد گفت: وقتی به اصفهان می‌آییم مشاهده می‌کنیم که شهرداری اصفهان خیلی خوب کار کرده است، ‌ ای کاش همه جا همینطور فعالیت می‌کردند، شهرداری اصفهان واقعا نمونه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ وی با بیان اینکه اصفهان قطب فرهنگی کشور است و این شهر با وجود آثار فرهنگی بسیار باید این ویژگی خود را حفظ و پررنگ کند ادامه داد: یکی ازسرمایه‌های این شهرعلامه مجلسی است که همه برای این شخصیت علمی و مذهبی احترام زیادی قائل هستند بنابراین باید دانشگاه و کتابخانه علامه مجلسی ایجاد شود و من شخصا برای کلنگ زنی این طرح به اصفهان می‌آیم.

این مرجع تقلید عظام تقلید با بیان اینکه یک شهر آباد، شهری است که مسائل فرهنگی آن درست باشد اظهار داشت: ۵۰ درصد فعالیت‌های شهرداری باید برای احداثمراکز فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها، ورزشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، حسینیه‌ها و کلیه مراکزی که به مباحثفرهنگی می‌پردازد، هزینه شود.

وی با بیان اینکه گاهی برخی از افراد از پرداخت مالیات گلایه دارند، گفت: افرادی که تجارت می‌کنند باید بدانند که با همه امکانات اجتماعی که برای آن‌ها فراهم بوده است توانسته‌اند سود کسب نمایند بنابراین باید این مهم را پرداخت کنند اما مالیات هم باید عادلانه تعیین شود.

مرجع عظام تقلید شیعیان، با بیان اینکه بار‌ها علما درباره مباحثزیست محیطی صحبت کرده‌اند، تصریح کرد: منابع زیرزمینی، آب، جنگل تنها متعلق به ما نیست بلکه نسل‌های آینده نیز از این منابع حق دارند واگرحتی من بیش از حق خود از این منابع استفاده کنم غاصب هستم.

وی درباره فتوا خود در رابطه با لایه اوزون گفت: اگر شکاف لایه اوزون باعثایجاد بیماری برای نسل امروز و آیندگان شود شرعا جایز نیست.

حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، با تاکید بر اینکه هر کار خیری برای آرامش و آسایش مردم انجام می‌دهید جزء باقیات و صالحات خواهد بود، تصریح کرد: انسان زمانی که به دیار ابدی می‌شتابد پرونده اعمالش بسته می‌شود اما در چند مورد بعد از فوتش همچنان برای او حسنه نوشته می‌شود و آن احداثبناهای خیر از جمله مراکز علمی و تربیت فرزند صالح است.

وی با اشاره به اینکه منابع زیرزمینی، روزمینی، فضا و هوا منابع محدودی هستند بنابراین باید به درستی مدیریت شود تا برای همه نسل‌ها قابل استفاده باشد افزود: اسلام دین جامعی است و این جامعیت یکی از دلایل حقانیت این دین است.

این مرجع تقلید وقتی شهرداری قصد احداثخیابانی را می‌نماید باید املاک در مسیر این طرح را به قیمت روز خریداری کند چرا که گاهی ذهنیت‌های بدی در این خصوص در بین مردم ایجاد می‌شود ادامه داد: وقتی خیابانی احداثمی‌شود، بر قیمت املاک آن منطقه افزوده می‌شود بنابراین سهم شهرداری باید در این خصوص عادلانه پرداخت شود از این رو باید آموزش داده شود تا مسائل برای مردم تفهیم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز