خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

بیش از ۹۰ میلیارد تومان؛ اعتبار لازم برای اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه در شهرهای حاشیه زاینده‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۵۷

در سالهای اخیر باتوجه به افزایش قیمت ها و نیز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دستخوش تحولات زیادی قرار گرفته است بر این اساس آبفای استان بدون همیاری مردم و دستگاههایی نظیر شهرداری ها توان تأمین منابع مالی اجرای پروژه ها را در کوتاهترین زمان ممکن ندارد و چنین رویدادی به هیچ عنوان زیبنده نظام و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیست.

ایلنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای ابریشم، کلیشاد و سودرجان، پیربکران و بهاران که با حضور نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی پیرامون احداثتصفیه خانه فاضلاب و اجرای شبکه فاضلاب در این شهر‌ها برگزار شده بود اظهار داشت: اگر مردم ودستگاههای اجرایی چون شهرداری‌ها برای تامین منابع مالی اجرای پروژه‌ها اقدامی نکنند نمی‌توان توقع داشت که پروژه‌های آبفا به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هاشم امینی با تأکید بر لزوم تعامل و همکاری همه جانبه شهرداری‌ها با آبفای استان اصفهان در پیشبرد و توسعه شبکه‌ها و احداثتصفیه خانه‌های فاضلاب افزود: مجاورت بسیاری از شهرهای شهرستان فلاورجان در کنار بستر رودخانه زاینده رود، نیاز به اجرای طرح‌های توسعه فاضلاب در این مناطق را دوچندان نموده است.

وی اظهار داشت: شهرداری‌ها به عنوان متولیان اصلی خدمات رسانی به شهروندان باید مقدمات و مساعی لازم را در این خصوص به عمل آورند تا شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با فراهم شدن بسترهای مناسب بتواند به نحو احسن وظیفه خطیر خدمات رسانی در بخش آب و فاضلاب را که‌‌ همان تأمین آب شرب سالم و بهداشتی و جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب است را انجام دهد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب در این شهر‌ها گفت: برای اجرای ۲۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و احداثیک تصفیه خانه در شهرهای ابریشم، کلیشاد و سودرجان و همچنین احداثتصفیه خانه دیگری در شهرهای بهاران و پیربکران به بیش از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تأمین این اعتبار از طریق بودجه دولتی امکان پذیر نیست چراکه تأمین منابع مالی اجرای پروژه‌ها از طریق منابع دولتی مشمول بازه زمانی بسیار طولانی می‌شود.

وی ادامه داد: می‌توان از طریق تبصره ۳ ماده ۱۱ که خودیاری مردم است بخشی از هزینه‌های اجرای این پروژه‌ها را از این طریق تأمین نمود.

امینی بیان داشت: شهرداری می‌توانند با آزادسازی زمین مورد نیاز احداثتصفیه خانه فاضلاب کمک شایانی در اجرای سریع این تصفیه خانه‌ها نمایند که این امر در ‌‌نهایت ارتقاء سطح بهداشتی جامعه و رضایت و رفاه مردم منطقه را در بردارد و آبفای استان اصفهان هم درصدد است در احداثاین تصفیه خانه‌ها از تکنولوژی نوین استفاده نماید تا پساب بدست آمده قابلیت استفاده در مصارف کشاورزی و صنعتی را داشته باشد.

در این نشست، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نیزگفت: باتوجه به مشکلات منطقه تسریع در انجام پروژه‌های اجرای شبکه فاضلاب شهرهای منطقه لنجان که در حاشیه زاینده رود قرار دارند مورد تأکید است.

موسوی لارگانی، از مدیرعامل شرکت آبفا ی استان اصفهان خواست پیگیری و مساعدت بیشتری در ارتباط با تأمین منابع مالی مورد نیاز نمود. همچنین شهرداران و رؤسای شورای اسلامی شهر‌ها نیز قول مساعد درخصوص فراهم آوردن شرایط لازم جهت تأمین منابع مالی درقبال تحویل پساب فاضلاب تصفیه شده از طریق تبصره ۳ ماده واحد ۱۱ دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز