خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان:

اصحاب فرهنگ و هنر سرسلسله‌های حرکت‌های فرهنگی در جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۰۸

آیین سازی در ایام ماه صفر و محرم از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های توسعه، ترویج و تعمیق ارزش‌ها و معارف دینی در جامعه است.

ایلنا: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر ضمن تسلیت ایام شهادت سرو و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ایام ماه محرم و صفر ایامی است که بهترین فرصت برای کسب معرفت است و امیدوارم در این ایام معرفت ما نسبت به حضرات معصومین(علیهم السلام) بیشتر شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجه الاسلام والمسلمین محمد قطبی اظهار داشت: در منظومه فعالیت‌های فرهنگی وظیفه ما نسبت به خود و جامعه رشد و تعالی است و باید زمینه سازی کنیم افراد به هدف متعالی دین و شریعت برسند.

وی افزود: برای مهیا شدن شرایط رشد و تعالی افراد در جامعه باید در مرحله اول به توسعه و تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی یا به اصطلاح امر به معروف بپردازیم.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلا می‌استان اصفهان تصریح کرد: در توسعه و ترویج و تعمیق ارزش‌ها و معارف دینی در جامعه روش‌ها و الگو‌های متعددی وجود دارد، دراین راستا آیین سازی یکی از بهترین و موثر‌ترین الگو‌ها وروش‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در مرحله دوم برای رشد و تعالی افراد لازم است از آسیب‌ها و موانعی که انسان را ازرشد و تعالی باز می‌دارد صیانت کنیم که این‌‌ همان نهی از منکر است.

حجه الاسلام والمسلمین قطبی خطاب به اصحاب فرهنگ وهنر حاضر در این نشست گفت: شما سرسلسله‌های حرکت‌های فرهنگی در جامعه هستید و هریک با در مجمعه‌ای که فعالیت دارید می‌توانید با خلاقیت و همت خود الگوهایی طراحی کنید موجب ترویج و تعمیق معارف دینی و پیوند بیشتر مخاطبان خود با مذهب و دین شوید.

همچنین در این نشست معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۵ آبان روز فرهنگ عمومی، روز اول محرم و روز اول هفته امربه معروف و نهی از منکر است افزود: امیوارم همه ما از برکات این ماه بهره‌مند شویم.

دکتر سید محمد قلمکاریان افزود: مکتب امام حسین(علیه السلام) دانشگاه انسان سازی است و اساتید این دانشگاه حضرت ابوالفضل(علیه السلام)، امام سجاد(علیه السلام)، حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) هستند وواحد‌های درسی این دانشگاه ایثار، شهادت، شجاعت، آزادگی، صبر و استقامت، دعا و نیایش، ظلم ستیزی، اخلاص، امربه معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف ونهی از منکر درروایات اسلامی افزود: درروایات دین ما آمده است همه اعمال نیک حتی جهاددرراه خدا درمقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره‌ای در مقابل دریاست.

گفتنی است نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با حضور انجمن فرهنگی ناشران استان، انجمن موسسات فرهنگی استان، آموزشگاه‌های موسیقی استان، اتحادیه چاپخانه داران استان، خانه مطبوعات استان، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها ی استان، اتحادیه انجمن صنفی استان، انجمن سینمای جوان استان، انجمن نمایش استان، انجمن شاعران استان در ادره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز